دعا

دعای بازگشت معشوق

بازگشت معشوق در یک روز

رابطه های عاشقانه بسیاری به دلیل ناراحتی معشوق به بن بست رسیدند. وقتی رابطه شما به دلایل مختلف خراب می شود، باید بدانید روزهای سختی را پیش رو دارید. حس نادیده گرفته شدن اولین احساسی است که به سراغتان می آید. به همین خاطر نمی توانید تصمیم درستی بگیرید. ما در این مقاله با دعای بازگشت معشوق به شما کمک خواهیم کرد که ابتدا خود را آرام کنید سپس به حقایق به درستی بنگرید. در سایت گلدون با ما همراه باشید.

 

1-دعای بازگشت معشوق فوری

یکی از مجرب ترین دعاها (دعای بازگشت معشوق) جهت حاجت روایی وگشایش کار هر سوخته دل و مصیبت زده، دعایی است که رسول اکرم (ص) به امیرالمومنین علی (ع) تعلیم فرموده است. شیخ صدوق آن را در کتاب خصال در باب تسعة عشر نقل نموده است.

شرح دعا با ترجمه

  • يَا عِمَادَ مَنْ لَا عِمَادَ لَهُ وَ يَا ذُخْرَ مَنْ ‏لَا ذُخْرَ لَهُ وَ يَا سَنَدَ مَنْ لَا سَنَدَ لَهُ
    اى تکیه گاه کسى که تکیه گاه ندارد اى ذخیره کسى که ذخیره ندارد و اى پشتیبان کسى که پشتیبان ندارد.
  • وَ يَا حِرْزَ مَنْ لَا حِرْزَ لَهُ وَ يَا غِيَاثَ مَنْ لَا غِيَاثَ لَهُ وَ يَا كَنْزَ مَنْ لَا كَنْزَ لَهُ
    و اى پناه کسى که پناهى ندارد و اى دادرس کسى که دادرس ندارد و اى گنج آن کس که گنجى ندارد.
  • وَ يَا عِزَّ مَنْ لَا عِزَّ لَهُ يَا كَرِيمَ الْعَفْوِ يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ يَا عَوْنَ الضُّعَفَاءِ
    و اى عزت آن کس که عزتى ندارد اى بزرگوار گذشت اى نیکو در گذر.
  • يَا كَنْزَ الْفُقَرَاءِ يَا عَظِيمَ الرَّجَاءِ يَا مُنْقِذَ الْغَرْقَى يَا مُنْجِيَ الْهَلْكَى
    ای یار ناتوانان اى گنج بى نوایان اى بزرگ امید من اى نجات دهنده غریقان.
  • يَا مُحْسِنُ يَا مُجْمِلُ يَا مُنْعِمُ يَا مُفْضِلُ أَنْتَ الَّذِي سَجَدَ لَكَ سَوَادُ اللَّيْلِ وَ نُورُ النَّهَارِ
    ای رهاننده هلاک شدگان اى احسان کننده اى نیکوکار اى نعمت بخش اى زیاده بخش تویى که سجده (وخضوع) کرد برایت سیاهی شب و روشنی روز.
  • وَ ضَوْءُ الْقَمَرِ وَ شُعَاعُ الشَّمْسِ وَ حَفِيفُ الشَّجَرِ وَ دَوِيُّ الْمَاءِ
    و تابش ماه و پرتو خورشید و صداى درخت و صدای مخصوص آب.
  • يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ يَا اللَّهُ‏ لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ‏ وَحْدَكَ لَا شَرِيكَ لَكَ يَا رَبَّاهْ يَا اللَّهُ
    اى خدا اى خدا اى خدا معبودى نیست جز تو خداى یگانه اى که شریکى برایت نیست.
  • صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِنَا مَا أَنْتَ أَهْلُهُ
    پروردگارا اى خدا درود فرست بر محمّد وآل محمّد و انجام ده درباره ما آنچه را تو شایسته آنى.

پس بطلب هر چه حاجت دارى.

بازگشت معشوق

2- دعای بازگشت معشوق فوق العاده قوی

براى فرج و رفع گرفتارى و غم نيز نافع است مداومت بر اين ذكر كه امام جواد عليه السلام تعليم فرموده‏ اند:

يَا مَنْ يَكْفِي مِنْ كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ لَا يَكْفِي مِنْهُ شَيْ‏ءٌ اكْفِنِي مَا أَهَمَّنِي

ای آن که از همه چیز کفاتی می کند و هیچ چیزی از او کفایت نمی کند، مهمّات مرا کفایت کن.

3- دعا برای برگشتن معشوق قهر کرده

امام صادق علیه السّلام فرمودند: هر کس درست و نیکو وضو بگیرد. پس از آن دو رکعت نماز بخواند. رکوع و سجود آن را به طور کامل انجام دهد. سپس سلام دهد. خدای عزّ و جلّ و رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلم را مدح کند و آن گاه حاجتش را بخواهد. هر آینه بجا طلب نموده و هر کس  بجا طلب خیر کند مأیوس نمی گردد.[۱]

 

4- دعای بازگشت معشوق در یک روز

امام صادق علیه السّلام فرمودند: هر گاه انسان دعا کند و بعد از دعای خود بگوید- مَا شَاءَ اللَّهُ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ(هر چه خدا بخواهد و هیچ حول و قوّه ای نیست مگر از جانب خدای متعال) خدای عزّ و جلّ می فرماید: بنده من، دل به من نهاد و تسلیم امر من گردید. حاجتش را برآورید.[۲]

 

5- دعای بازگشت معشوق در روز جمعه

سیّد بن طاووس رحمة الله علیه می فرماید که روایت شده است: هر کس مبتلا به سختی و بلائی شود و از درگاه خداوند متعال حاجتی بخواهد؛ هر اندازه که حاجتش بزرگ باشد، پس باید صبح جمعه درحالی که روزه است ششصد مرتبه بگوید:« مَا شَاءَ اللَّهُ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ». سپس از خداوند حاجت خود را بخواهد. ان شاء الله حاجتش سریعاً برآورده خواهد شد.

دلیل تاخیر در اجابت دعا

گاهی تأخیر در اجابت دعا می شود و برای بنده در این تأخیر، ثمرات فراوانی است. از جمله این که ممکن است گاهی اجابت دعا به تأخیر بیفتد به جهت آن که هنوز زمان مناسب آن فرا نرسیده است و اگر زودتر از موعد اجابت شود، به ضرر دعا کننده خواهد بود. دیگر آن که خدای متعال دوست دارد با تأخیر در اجابت، بنده بیشتر به درگاه خداوند دعا کند. آن گاه با دعای بیشتر، درجات انس و قرب او به خدای متعال بیشتر گردد و گاهی به جهت آن است که با دعای بیشتر، پاداشی بزرگتر و بیش از آن چه بنده خواسته است، به او عنایت کند.

 

 

6- دعای سریع الاجابه برای برگرداندن معشوق

کفعمی در کتاب «بلدالامین» دعایی به روایت از موسی بن جعفر(علیه السلام) نقل کرده است. این دعای سریع الاجابه و  عظیم الشأن است.

شرح دعا با ترجمه

اللّهُمَّ إِنِّی أَطَعْتُک فِی أَحَبِّ الْأَشْیاءِ إِلَیک وَ هُوَ التَّوْحِیدُ، وَ لَمْ

أَعْصِک فِی أَبْغَضِ الْأَشْیاءِ إِلَیک وَ هُوَالْکفْرُ، فَاغْفِر لِی ما

بَینَهُما،یا مَنْ إِلَیهِ مَفَرِّی آمِنِّی مِمَّا فَزِعْتُ مِنْهُ إِلَیک.

خدایا! تو را در محبوب ترین چیزها به نزدت که یگانه پرستی است اطاعت کردم و تو را درمبغوض ترین چیزها که کفر است نافرمانی نکردم. پس آنچه از گناهان بین این دو است بر من بیامرز، ای آن که گریزگاهم تنها به سوی اوست. از آنچه به سویت پناه آوردم مرا ایمنی بخش.

 اللّهُمَّ اغْفِرْ لِی الْکثِیرَ مِنْ مَعاصِیک، وَاقْبَلْ مِنِّی الْیسِیرَ مِنْ

طاعَتِک، یا عُدَّتِی دُونَ الْعُدَدِ، وَیا رَجائِی وَالْمُعْتَمَدَ، وَیا

کهْفِی وَالسَّنَدَ، وَیا وَاحِدُ یا أَحَدُ، یا قُلْ هُوَ اللّهُ أَحَدٌ اللّهُ

الصَّمَدُ لَمْ یلِدْ وَلَمْ یولَدْ وَلَمْ یکنْ لَهُ کُفُواً أَحَدٌ

خدایا! مرا بیامرز از نافرمانی های فراوانم در پیشگاهت و طاعت اندکم را در آستانت بپذیر. ای تنها توشه ام از میان توشه ها و ای امید و آرامش و پناه و تکیه گاهم و ای یگانه و یکتا. ای که گفتی «بگو او خدای یکتاست.خدای بی نیاز است. نه زاده و نه زاییده شده و برایش همتایی نبوده است».

أَسْأَلُک بِحَقِّ مَنِ اصْطَفَیتَهُمْ مِنْ خَلْقِک وَ لَمْ تَجْعَلْ فِی خَلْقِک

مِثْلَهُمْ أَحَداً، أَنْ تُصَلِّی عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَتَفْعَلَ بِی ما أَنْتَ أَهْلُهُ.

از تو می‎ خواهم به حق آنان که از میان آفریده هایت انتخاب کردی و هیچ کس را از میان آفریدگانت همانند آنان قرار ندادی، بر محمّد و خاندانش درود فرست و با من چنان کن که شایسته آنی.

فراز دوم

 اللّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُک بِالْوَحْدانِیةِ الْکبْری، وَالْمُحَمَّدِیةِ

الْبَیضاءِ،وَالْعَلَوِیةِ العُلْیا، وَبِجَمِیعِ مَا احْتَجَجْتَ بِهِ عَلی

عِبادِک، وَ بِالاسْمِ الَّذِی حَجَبْتَهُ عَنْ خَلْقِک فَلَمْ یخْرُجْ مِنْک

إِلّاإِلَیک، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَاجْعَلْ لِی مِنْ أَمْرِی فَرَجاً وَ

مَخْرَجاً، وَارْزُقْنِی مِنْ حَیثُ أَحْتَسِبُ وَ مِنْ حَیثُ لَاأَحْتَسِبُ،

إِنَّک تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُبِغَیرِ حِسابٍ.

خدایا! از تو می خواهم به حق یگانگی بزرگ تر و مقام تابنده محمّدی و جایگاه برتر علوی و به تمام آنچه به آن بر بندگانت دلیل آوردی و به حق آن نامی که از آفریدگان خود پنهان داشتی که از تو جز برای تو اظهار نگردد. بر محمّد و خاندانش درود فرست. برای من در کارم گشایش و راه نجاتی قرار ده و از جهاتی که گمان می برم و یا گمان نمی برم مرا روزی ده. همانا تو هر که را بخواهی بی حساب روزی می دهی.

سپس حاجت خود را بخواه

که این حاجت می تواند دعای بازگشت معشوق (طلب معشوق) باشد.

دعا برای برگشتن معشوق قهر کرده

7. دعا برای رسیدن به معشوق

از حضرت رضا (علیه السلام) نقل شده است: چون گرفتاری شدیدی برایت پیش آید که تو را غمگین سازد.

دورکعت نماز بخوان، در رکعت اول فاتحه و آیة الکرسی و دررکعت دوم فاتحه و انا انزلناه، بعد قرآن را بر بالای سر بگذار و ده بار بگو:

خداوندا! به حق آن کس که او را بر خلق خود به رسالت فرستادی و به حق همه آیه های قرآن و به حق کسانی که آنها را در آن مدح کرده ای بر تو و به حق تو بر آنها و هیچ کس را از تو به حق تو عارف تر نمی شناسم. (یا سیدی یا الله) و ده بار بگو: به حق محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)

و ده بار (به حق فاطمه سلام الله علیها) و بعد یکی یکی ائمه را به همین نحو نام ببر تا به امام زمان (علیه السلام) برسی از جای خود بر نخواهی خواست مگرحاجت روا.

8- دعای جذب معشوق برای ازدواج

راوی گوید: به امام رضا (علیه السلام) عرض کردم: فدایت شوم دعایی برای برآمدن حاجتها به من تعلیم کن. فرمود: چون کار مهمی با خدا داری غسل کن و تمیز ترین جامه ها را بپوش و عطر بزن و زیر آسمان برو و دو رکعت نماز کن و حمد و (قل هو الله احد) را 15 بار بخوان و به رکوع برو و در رکوع نیز 15 بار آنها را بخوان بعد سجده کن و در سجده بگو: (خداوندا! همه معبودها جز تو باطل است و تو حق مبینی، حاجت. . . مرا هم اکنون روا بفرما)، و بر حاجت خود (بازگشت معشوق) اصرار کن و وقتی حاجت روا شدی نماز شکر بجا بیاور.

 

 9- جلب محبت معشوق

از امام صادق (علیه السلام) روایت شده: پس از گذشت ثلث شب دو رکعت نماز بخوان و در آن (سوره ملک ) و (سجده ) را بخوان و بعد بگو: (خداوندا! چشمان خوابند وستارگان فرو رفته اند. و تو زنده و نگهدارنده ای هستی که چرت و خواب نداری. شب های بلند و تاریک و آسمانهای پر بروج و زمین گهواره شده از تو پنهان نماند. دریای ژرف و ظلمت های انباشته بر هم از تو مستور نباشد. ای فریاد رس خوبان به رحمت تو استغاثه می کنم. پس بر محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) درود فرست و فلان. . .حاجت مرا روا کن. محروم و زیانبار برم مگردان. ای ارحم الراحمین! و این کار برای قضای حاجت چنان است که خواسته خود را با دست گرفته باشی و دعای رسیدن به معشوق را خوانده باشی.

دعای بازگشت معشوق فوری

10- دعای برگشت معشوق با اسم مادر

امام صادق(ع) تضمین کرده است که هر کس این زیارت را به این کیفیّت بخواند، زیارتش قبول، سعی اش مشکور، دعایش مستجاب، حاجتش روا و سلامش به محضر سیّدالشّهداء(ع) واصل گردد. آنگاه پس از آنکه پاداش زیارت عاشورا را هزار هزار حج، هزار هزار عمره و هزار هزار جهاد در محضر رسول خدا(ص) بیان می کند، می فرماید:

«اگر بتوانی در همه عمر، همه روزه این زیارت را بخوانی، انجام بده، که همه این پاداش ها از آنِ تو خواهد بود.»

و در پایان می فرماید: «هرگاه تو را حاجتی پیش آید، این زیارت را با این دعا بخوان و به این وسیله به سوی خدا توجّه کن که البتّه حاجتت برآورده می شود و بی گمان خداوند خلف وعده نمی کند.»[5]

با توجّه به نکات یاد شده، ما می توانیم مشکلات خود را با توسّل به ائمّه اطهار(ع) و به خصوص مداومت بر خواندن زیارت عاشورا حل کنیم و یقینا گره های بسیاری نیز در زندگی خود بگشاییم.

دنبال کردن نوشته هایی با عنوان بازگشت معشوق با اسم مادر، بازگشت معشوق با فلفل سیاه، بازگشت معشوق با هسته خرما و انواع طلسم چیزهایی است که این روزها فکر و ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. توصیه می کنیم به جای انجام این گونه کارهای خطرناک که گاها عواقب جبران ناپذیری دارد به دنبال منابع اصلی دعا و حاجت خواستن از پروردگار عالم باشیم.

 

اگر مایل هستید در مورد آشتی زن و  شوهر  بیشتر بدانید به مقاله دعای اشتی زن و  شوهر مراجعه کنید.

 

منابع:

۱.بحار الأنوار ج ٩٠ ص ٣١٤

۲.اصول کافی ج ٢ ص ٥٢١

۳.جمال الأسبوع بکمال العمل المشروع ص ٣٤٦

۴.دفتر اول آداب زندگی اسلامی، (ترجمه فارسی مکارم الاخلاق)، حسن بن فضل بن حسن طبرسی، مترجم: عبد الرحیم عقیقی بخشایشی)

5.شیروانی، الصّدف المشحون، ص 199.

نویسنده/ ویرایشگر: اکرم پورطاهرزاده

 

23 نظر در “دعای بازگشت معشوق

  1. ن.مصلایی گفت:

    بسیار عالی بود با فونت ها ی زیبا و جذاب.

    1. خانم غروی گفت:

      خوشحالیم که زیبایی فونت ها نظر شما را جلب کرد.

    2. زهرا گفت:

      سلام
      ممنون از دعاهای زیباتون…من دیگه این مرحله رو رد کردم دنبال دعا برای پسردار شدن میگردم.چه دعایی بخونم؟

      1. خانم غروی گفت:

        سلام علیکم شما میتونید به مقاله ی:
        دعا برای پسر دار شدن/۱۰ ذکر، دعا و سوره برای پسر شدن جنین
        درسایت گلدون با آدرس اینترنتی
        https://goldonn.ir/%d8%af%d8%b9%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b3%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%b0%da%a9%d8%b1%d8%8c%d8%af%d8%b9%d8%a7-%d9%88-%d8%b3%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%a8%d8%b1/
        مراجعه کنید.

  2. ترنم گفت:

    کلیپ در متن خیلی موضوع را شیرین کرد زیبا بیان کرد و متنن مقاله خواندم به زیبایی بیان و نگارش شد.

  3. فاطمه گفت:

    مطالب کامل بود
    تشکر از شما 🌹

    1. خانم غروی گفت:

      سلام ممنونم برای ثبت نظرتون ،از مطالب دیگه هم دیدن کنید و نظر خودتون رو ثبت کنید.

  4. ف. خ گفت:

    سلام
    چرا اصرار داریم خواسته هامون برآورده بشن شاید به نفعمون نباشن

    1. سلام گفت:

      سلام
      چون خدا خودش فرموده ادعونی استجب لکم
      مصلحت هم ندونه نمیده

  5. سودابه نعمتی گفت:

    خداقوت
    سپاس بابت کلیپ استاد
    عااااللییییی بود

  6. نعمتی گفت:

    خداقوت
    سپاس بابت کلیپ استاد
    عااااللییییی بود

    1. خانم غروی گفت:

      سلام علیکم خواهش میکنم

  7. رضا گفت:

    سلام خسته نباشید بزرگواران
    دوستان به کمکتون نیاز دارم تو رو خدا کمکم کنید
    من الان ۸ ماه است ازدواج کردم و بعد واسمون دعا طلسم و سحر و جادو زدن واسه اینکه جدامون کنن از هم حالا الان نزدیک به یک ماه و ۱۵ روزی میشه که خانومم رفته خونه پدرش و فرستادم دنبالش برنگشته و بهونه‌های الکی میاره � دفه‌ای یک بهونه الکی حالا تو رو خدا از همتون انتظار دارم کمکم کنید دستبوس همتونم. می‌خوام اگه دعایی واسه شکستن طلسم و سحر و جادو هست و یا برای بازگشت معشوق یا همسر هست بهم بدین و یا زیر کامنت من بگزارید و بهم بگید که چه جوری انجام بدم.
    من شماره خودمو هم می‌ذارم که اگه یه بزرگواری لطف کردن که تو روبیکا یا واتساپ یا….. کمکم کنند و بهم بگن شمارم باشه . ۰۹۳۹۷۹۷۳۷۰۲ کوچیک شما . رضا عیسوند. از همه دوستان �اهش می‌کنم کمکم کنید تو رو خدا �ی‌تونم بدون همسرم زندگی کنم واقعیت همینه و واسه گفتنش هیچ �ری نمی‌کنم یا بگم غرورم نشکنه نه این چیزا نیست خانوممه شریک زندگیم بوده و هست پس دنیا رو �بجا می‌کنم تا بتونم برش گردونم و دوستان عزیز قربون دلاتون منتظرم بهترین دعا برای بازگشت مشهور یا همسر و شکستن طلسم و سر جادو را بهم بگید .
    سپاس از همه شما دوستان

    1. خانم غروی گفت:

      سلام علیکم به خدا توکل کنید.حتما از خواندن آیات قرآن غافل نشید و از دعاهای صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان نیز کمک بگیرید.
      برای باطل کردن هر گونه طلسم ویا سحر توصیه میکنیم به حوزه های علمیه محل سکونت خود مراجعه کنید.
      برای بررسی اینکه در زندگی شما طلسمی صورت گرفته یا نه؛ ان شالله برای باطل کردن آن به شما راهکار دهند…

  8. مريم گفت:

    سلام من نميدونم چي بش بگم ڪه برگرده لطفا كمڪم كنين تازود برگرده

    1. خانم اسفندیاری گفت:

      سلام؛ از دعاهایی که معرفی کردیم کمک بگیرید و نتیجه ی کار را به خدا واگذار کنید

  9. گلبانو گفت:

    سلام
    اسم آقایی که داخل کلیپ سخنرانی‌ می کنه رو می خواستم

    1. خانم اسفندیاری گفت:

      سلام؛ سخنران کلیپ روانشناس دکتر سعید عزیزی هستن

  10. بهار گفت:

    سلام
    کلیپ های دکتر عزیزی عالی هستن

  11. ..... گفت:

    سلام یه سوال داشتم این دعا ها واقعا جواب میدن؟ لازم نیست کار دیگه ای بکینم؟ هر روز یه بار بخونیم کافیه ؟

    1. خانم غروی گفت:

      سلام در کنارش توکل هم داشته باشید ان شاالله که جواب بگیرید.

  12. سحر گفت:

    سلام و خسته نباشید
    واقعا جواب میده؟ حالم خیلی داغونه 💔

    1. خانم غروی گفت:

      سلام ان شالله که حال دلتون خوب باشه …
      هر ئقت نا امید شدید این جمله رو با خودتون تکرار کنید:
      وَ لا یَنکَشِفُ إِلّا ما کَشَفتَ

      و هیچ گره‌ای گشوده نمیشود،
      مگر آنکه تو آن را بگشایی..🌼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *