دعا

دعا سریع الاجابه امیرالمومنین علیه السلام

دعای حل مشکل فوری

دعای سریع الاجابه به دعا‌هایی گفته می‌شود که در شرایط خاص و برای رسیدن به حاجت‌های ضروری خوانده می‌شوند. هرگاه انسان با مشکلات و شرایط دشواری روبرو می‌شود به دنبال دعایی است که در کمترین وقت حاجتش را برآورده کند.

اجابت دعای فوری

ما هنگام ناامیدی و درگیری با مشکلات تنها یاد پروردگار جهانیان هستیم که آرامشی بی همتا را به قلب‌ها می‌بخشد. دعا ارتباط نیازمندانه بنده با ذات حق تعالی، برای رفع نیاز‌های دنیوی و اخروی است.

 

دعای سریع الاجابه امام علی

دعای سریع الاجابه

دعا‌های زیادی از امامان معصوم (ع) نقل شده است که دعای سریع الاجابه هستند. در ادامه به این دعا‌ها پرداخته شده است. همیشه همراه با امید به اجابت است.

  • با طهارت باشید.
  • بوی خوش استعمال کرده و رو به قبله بنشینید.
  • دعا در خفا و بدون ریا باشد.
  • هنگام دعا حضور قلب داشته باشید.
  • لباس و جایی که در آن دعا می کنبد غصبی نباشد.
  • لباس پاک و مکان خلوت اختیار کنید.
  • قبل از دعا بسم الله الرحمن الرحیم بگویید.
  • صلوات بفرستید : اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک عدوهم
  • اعتراف به گناه و استغفار کنید.

استجابت سریع دعا

  1. صلوات در اول و اخر دعا.
  2. سعی کنید حق الناس به گردنتان نباشد.
  3. بهتر است قبل از دعا چهل مومن را دعا کنید.
  4. بهتر است در شب جمعه، روز جمعه و اعیاد دعا کنید.
  5. در سحرگاهان و بین الطلوعین و ساعات اخر روز جمعه نماز های خود را اول وقت بخوانید.
  6. از روی حسن ظن دعا نکنید.
  7. هنگام دعا بی ادبی نکرده و چیزی که لایق مرتبه خدا نیست از خدا نخواهید.
  8. شکم را از الکل و شرب پاک کنید.
  9. به گناهان خود اعتراف کرده و قبل از دعا استغفار کنید.

برای اجابت سریع دعا

رابطه دعا،رابطه قلبی شما با خداست. دعا، یعنی خواستن و خدا را خواندن. خواستن، یعنی امیدواری. تا امید نداشته باشید، از خدا چیزی را درخواست نمی‌کنید. انسان ناامید که چیزی طلب نمی‌کند. پس دعا یعنی امید که ملازمِ با امید به اجابت است. این امید به اجابت، دل‌ها را مُشتعل می‌کند و منوّر نگه می‌دارد،دعا مایه آرامش  قلب انسان می شود.

دعای سریع الاجابه امام علی(ع)

در روایات است که مردی خدمت حضرت امیرالمؤمنین (ع) شکایت کرد از دیر شدن جواب دعایش فرمود چرا نمی‌خوانی دعای سریع الاجابه را پرسید که آن کدام است؟

فرمود بگو:

اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِاِسْمِکَ الْعَظیمِ الْأَعْظَمِ الْأجَلِّ الْأَکْرَمِ الْمَخْزُونِ الْمَکْنُونِ النُّورِ الْحَقِّ الْبُرْهانِ الْمُبینِ

خدایا! من از تو درخواست می کنم به نام بزرگ اعظم، اجل اکرم و گرامی‌ات که مخزون و مستور است، آن نامی که نور و حق و برهان روشن است.

 

الَّذی هُوَ نُورٌ مَعَ نُورٍ وَ نُورٌ فی نُورٍ وَ نُورٌ عَلی کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ فَوْقَ کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ تُضیی ءُ بِهِ کُلُّ ظُلْمَهٍ وَ یُکْسَرُ بِهِ کُلُّ شِدَّهٍ وَ کُلُّ شَیْطانٍ مَریدٍ وَ کُلُّ جَبّارٍ

آن نامی که نور است و با نور و از نور و نور در نور است، و نور است به روی هر نوری، روشنی است بالای هر نوری، نوریست که با او هر تاریکی روشن و شکسته شود. با آن شدتی و هر شیطان سرکشی . هر جبار با عنادی که قرار نگیرد.

عَنیدٍ لاتَقَرُّبِهِ اَرْضٌ وَ لایَقُومُ بِهِ سَماءٌ وَیَاْمَنُ بِهِ کُلُّ خائِفٍ وَیَبْطُلُ بِهِ سِحْرُ کُلِّ ساحِرٍ وَبَغْیُ کُلِّ باغ وَحَسَدُ کُلُّ حاسِدٍ وَیَتَصَدَّعُ

با آن زمینی پایدار نماند به آن آسمانی و با آن هر خلاف و ترسویی در امان است و با آن جادوی هر جادو گری باطل شود، ظلم و حسد هر حسادت کننده ای به زحمت و سختی افتد.

لِعَظَمَتِهِ الْبَرُّوَ الْبَحْرُ وَیَسْتَقِلُّ بِهِ الْفُلْکُ وَ حَتّی حینَ یَتَکَلَّمُ بِهِ الْمَلَکُ فَلایَکُونُ لِلْمَوْجِ عَلَیْهِ سَبیلٌ وَ هُوَ اسْمُکَ الْأَعْظَمُ الْأَعْظَمُ الْأَجَلُّ الْأَجَلُّ النُّورُ الْأَکْبَرُ

از عظمتش هر خشکی،دریا و مستقل و  کشتی پایدار شود تا وقتی که فرشته با آن سخن گوید، پس در این هنگام موج دریا بر او راهی ندارد و آن نام اسم اعظم اجل و نور اکبر تو است.

دعای سریع الاجابه حضرت علی(ع)

الَّذی سَمَّیْتَ بِهِ نَفْسَکَ وَاسْتَوَیْتَ بِهِ عَلی عَرْشِکَ وَاَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَیْتِهِ وَ اَسْئَلُکَ بِکَ وبِهِمْ اَنْ تُصَلَّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَفْعَلَ بی کَذا وَکَذا.

آن نامی که خود را با آن نام گذاری کردی و بر عرشت قرار گرفتی، روی کنم به سوی تو به وسیله محمد و خاندانش. و از تو درخواست می کنم به خودت و به فرستادگانت میفرستم به حاجت اینکه..

به جای کذا و کذا حاجت بخواهد.

مفاتيح الجنان

دعای سریع الاجابه امام علی

 

 

نویسنده:سرکارخانم سهیلا حسین نصاری

ویرایشگر:سرکارخانم مبینا سهیم نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *