آموزش, دعا

خرید زمین – ۶ دعای مجرب و فوری برای خرید زمین

برای افزایش رزق و روزی و خرید زمین و خانه دعاهایی وارده شده، دعا و نیایش هدیه ای از طرف خداوند مهربان، برای انسانها، هدیه‌ای که بندگان هر زمان و در هر مکان، هر کجا و در هر حالتی که باشند می توانند ابراز وجود کنند و از صمیم قلب با خدای خود ارتباط برقرار کنند. دعا روح عبادت است؛ در دعا کردن انسان مستقیم و بی پرده درهای رحمت الهی را بر خود می گشاید و قرب به حق تعالی را با تمام وجود احساس می کند خداوند مهربان در قرآن می فرماید( اُدْعُونِی اَستَجِبْ لَکُم) سوره غافر ایه 60  مرابخوانید تادعای شما را اجابت کنم.

 

دعای فوری وموثر خرید زمین

از مواردی که جهت سرمایه گذاری مفید است خرید زمین  جهت ساخت خانه، ویلا یا خرید زمین های کشاورزی میباشد. در آموزه های دینی از اهل بیت علیه السلام دعاهایی ذکر شده است که در این مجال نمونه های برجسته و مهم را ذکر می کنیم.

 

دعاهای موثر و سریع الاجابه 

۱. دعای سریع الاجابه جهت خرید اسان

اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِاِسْمِکَ الْعَظیمِ الْأَعْظَمِ الْأجَلِّ الْأَکْرَمِ الْمَخْزُونِ الْمَکْنُونِ النُّورِ الْحَقِّ الْبُرْهانِ الْمُبینِ.
خدایا! من از تو درخواست می‌کنم به نام بزرگ اعظم، اجل اکرم و گرامی‌ات که مخزون و مستور است، آن نامی که نور و حق و برهان روشن است.

الَّذی هُوَ نُورٌ مَعَ نُورٍ وَ نُورٌ فی نُورٍ وَ نُورٌ عَلی کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ فَوْقَ کُلِّ نُورٍ وَ نُورٌ تُضیی ءُ بِهِ کُلُّ ظُلْمَهٍ وَ یُکْسَرُ بِهِ کُلُّ شِدَّهٍ وَ کُلُّ شَیْطانٍ مَریدٍ وَ کُلُّ جَبّارٍ.
آن نامی که نور است و با نور و از نور و نور در نور است. و نور است به روی هر نوری، روشنی است بالای هر نوری. نوریست که با او هر تاریکی روشن و شکسته شود، با آن شدتی و هر شیطان سرکشی، هر جبار با عنادی که قرار نگیرد.

عَنیدٍ لاتَقَرُّبِهِ اَرْضٌ وَ لایَقُومُ بِهِ سَماءٌ وَیَاْمَنُ بِهِ کُلُّ خائِفٍ وَیَبْطُلُ بِهِ سِحْرُ کُلِّ ساحِرٍ وَبَغْیُ کُلِّ باغ وَحَسَدُ کُلُّ حاسِدٍ وَیَتَصَدَّعُ.
با آن زمینی پایدار نماند به آن آسمانی و با آن هر خلاف و ترسویی در امان است و با آن جادوی هر جادوگری باطل شود، ظلم و حسد هر حسادت کننده‌ای به زحمت و سختی افتد.

لِعَظَمَتِهِ الْبَرُّوَ الْبَحْرُ وَیَسْتَقِلُّ بِهِ الْفُلْکُ وَ حَتّی حینَ یَتَکَلَّمُ بِهِ الْمَلَکُ فَلایَکُونُ لِلْمَوْجِ عَلَیْهِ سَبیلٌ وَ هُوَ اسْمُکَ الْأَعْظَمُ الْأَعْظَمُ الْأَجَلُّ الْأَجَلُّ النُّورُ الْأَکْبَرُ.
از عظمتش هر خشکی، دریا و مستقل و  کشتی پایدار شود تا وقتی که فرشته با آن سخن گوید، پس در این هنگام موج دریا بر او راهی ندارد و آن نام اسم اعظم اجل و نور اکبر تو است.

الَّذی سَمَّیْتَ بِهِ نَفْسَکَ وَاسْتَوَیْتَ بِهِ عَلی عَرْشِکَ وَاَتَوَجَّهُ اِلَیْکَ بِمُحَمَّدٍ وَ اَهْلِ بَیْتِهِ وَ اَسْئَلُکَ بِکَ وبِهِمْ اَنْ تُصَلَّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تَفْعَلَ بی کَذا وَکَذا.
آن نامی که خود را با آن نام گذاری کردی و بر عرشت قرار گرفتی، روی کنم به سوی تو به وسیله محمد و خاندانش. و از تو درخواست می‌کنم به خودت و به فرستادگانت می‌فرستم به حاجت اینکه…

نکته: بجای عبارت کذا وکذا دعا و آرزویتان را بیان کنید.

 

دعای فوری برای خرید زمین

 

۲. اسماءالحسنی 

وَلِلهِ الاَسْمَاءُ الحُسْنَیَ فَادْعُوُهُ بها( ایه 180سوره اعراف)

برای خدا نامهایی است نیکو، خدا را به نامهایش بخوانید.

دعای فوری برای خانه دار شدن | 8 دعای سریع برای خرید خانه

۳. ذکر یا باعث برای خرید زمین

ذکر «یا باعث» برای موفقیت درهرکارمشروعی( هرروز573بار) استفاده میشود.

 

۴. آیه الکرسی جهت خرید زمین

خواندن آیه الکرسی برای خرید زمین بسیار مجرب است.

متن آیه الکرسی:

اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَۆُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ  لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُۆْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ  اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ.

(سوره بقره 255_256_257)

 

۵. سوره قدر

هر روز بعداز هر نماز ، ۱۰ مرتبه سوره قدر را بخوانید.

 

۶. سوره مؤمنون آیه ۲۹ و خرید زمین

رب انزلنۡنِي مُنزَلٗا مُّبَارَكٗا وَأَنتَ خَيۡرُ ٱلۡمُنزِلِينَ

(سوره مومنون ایه 29)

و باز بگو: پروردگارا، مرا به منزلى مبارك فرود آور كه تو بهترين كسى هستى كه به منزل خير و سعادت توانى فرود آورد.

 

۷. دعای امام سجاد(علیه السلام) در گرفتاریهای اقتصادی:

کتاب صحیفه سجادیه که از امام چهارم شیعیان امام سجاد علیه السلام میباشد محتویات دعا و مناجات بوده و مجموع دعا‌های عرفانی این امام همام میباشد.

 

خرید زمین

 

دعای ۲۹ صحیفه سجادیه برای خرید زمین

وَ کانَ مِنْ دُعَائِهِ علیه‌السلام إِذَا قُتِّرَ عَلَیهِ الرِّزْقُ
دعا به وقتی که روزی بر او تنگ می‌شد.

اللَّهُمَّ إِنَّک ابْتَلَیتَنَا فِی أَرْزَاقِنَا بِسُوءِ الظَّنِّ، وَ فِی آجَالِنَا بِطُولِ الْأَمَلِ حَتَّی الْتَمَسْنَا أَرْزَاقَک مِنْ عِنْدِ الْمَرْزُوقِینَ، وَ طَمِعْنَا بِآمَالِنَا فِی أَعْمَارِ الْمُعَمَّرِینَ.
بار خدایا ما را در روزی‌هامان به بدگمانی، و در مدت زندگی به آرزو‌های دراز آزموده‌ای. تا جایی که روزی‌های تو را از روزی‌خواران خواستیم و به آرزوی عمر طولانی در عمر سالخوردگان طمع بستیم.

فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ هَبْ لَنَا یقِیناً صَادِقاً تَکفِینَا بِهِ مِنْ مَئُونَةِ الطَّلَبِ، وَ أَلْهِمْنَا ثِقَةً خَالِصَةً تُعْفِینَا بِهَا مِنْ شِدَّةِ النَّصَبِ
پس بر محمد و آلش درود فرست، و ما را یقین راسخ بخش که بدان وسیله از رنج طلب و آرامشی خاص در دل ما انداز تا به آن از شدت تعب معافمان داری.

وَ اجْعَلْ مَا صَرَّحْتَ بِهِ مِنْ عِدَتِک فِی وَحْیک، وَ أَتْبَعْتَهُ مِنْ قَسَمِک فِی کتَابِک، قَاطِعاً لِاهْتِمَامِنَا بِالرِّزْقِ الَّذِی تَکفَّلْتَ بِهِ، وَ حَسْماً لِلِاشْتِغَالِ بِمَا ضَمِنْتَ الْکفَایةَ لَهُ
و چنان کن که آنچه در قرآنت آشکارا وعده داده‌ای. و از پی آن وعده در کتابت سوگند یاد کرده‌ای ما را از دویدن دنبال آن روزی‌ای که رساندنش را برای ما کفالت نموده‌ای باز دارد، و مانع پریشانی خاطر ما شود نسبت به آنچه ضامن کفایت آن گشته‌ای.

فَقُلْتَ وَ قَوْلُک الْحَقُّ الْأَصْدَقُ، وَ أَقْسَمْتَ وَ قَسَمُک الْأَبَرُّ الْأَوْفَی: «وَ فِی السَّماءِ رِزْقُکمْ وَ ما تُوعَدُونَ.
ایه 22 سوره ذاریات

پس چنین گفته‌ای و گفته تو حق و راست است. و سوگند خورده‌ای و سوگندت راست‌ترین و رساترین است: «و روزی شما و آنچه به شما وعده شده در آسمان است»،
ثُمَّ قُلْتَ «فَوَ رَبِّ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ ما أَنَّکمْ تَنْطِقُونَ».ایه 23 ذاریات
سپس گفته‌ای: «پس به پروردگار آسمان و زمین سوگند همان گونه که شما سخن می‌گویید این سخن حق است». امام سجاد(علیه السلام)

جهت مطالعه بیشتر به سایت گلدون مراجعه کنید.

 

نویسنده: منا مقدم

ویرایشگر: هجریان نژاد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *