دعا

دعای مجرب برای خرید و فروش و معامله

دعای مجرب برای خرید و فروش  امروزه از اهمیتی خاصی برخوردار است . خصوصاً با توجه به شرایط اقتصادی جامعه امروزی، مردم بیشتر در جستجوی راه‌هایی برای بهبود وضعیت مالی و افزایش درآمد خود هستند. دعاها یکی از راه‌هایی است که برخی افراد برای دست پیدا کردن به معاملات پرسود و بهبود وضعیت مالی و داشتن معامله پرسود به دنبال آن هستند. قوی و مجرب موجب برکت و موفقیت بیشتر در معاملات می شوند. این دعاها ممکن است به شکل‌ها و اصطلاحات مختلفی باشند و اغلب در زمینه‌های مختلفی از زندگی مطرح شوند.البته توجه داشته باشید که دعا در کنار مشورت با متخصصان مالی و اقتصادی به عنوان یکی از رازهای موفقیت در افزایش درآمد به شمار می رود.

 

چرا انسان به دنبال دعای مجرب برای خرید و فروش است؟

عمر فرصتی محدود است که  خدا در اختیار انسان‌ قرار داده، تا  با بهره‌گیری از این فرصت، حداکثر سود و بهره را در این دنیا برده و با دستی پر، در اخرت حاضر شود. در آیات و روایات  دنیا به محل تجارت تعبیر شده و به انسان توصیه شده که به دنبال تجارت پرسود برود؛ قران کریم می فرماید:

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلى‏ تِجارَةٍ تُنْجیکُمْ مِنْ عَذابٍ أَلیم»؛صف ایه 10

ای  کسانى که ایمان آورده‌‏اید! آیا شما را به تجارتى راهنمایى کنم که شما را از عذاب دردناک رهایى مى‌‌‏بخشد؟!

در نهج البلاغه امده که امام على(ع) در مقابل شخص  که پشت سر هم مذمت دنیا می‌کرد، اشتباهش را یادآور شد و اعلام داشت که  دنیا براى آنها که بیدار و آگاه‌اند سرمایه بزرگى است:

«همانا دنیا سراى راستى است براى کسى که با آن به راستى برخورد کند، و خانه عافیت است براى آن‌که آن‌را فهمید، و محلّ توانگرى است براى آن‌که از آن توشه گرفت… و تجارت‏‌خانه اولیای خدا است که در آن کسب رحمت کردند، و بهشت را سود بردند».

«اى بندگان خدا، بدانید اهل تقوا هم از دنیاى گذرا و هم از آخرتى که می‌‌‏آید سود بردند، و با تجارتى پر سود به آخرت سفر کردند».

تعبیر به تجارت آن‌هم تجارتى پرسود  مهم‌ترین  محرک انگیزه‌‏هاى انسان است. چه درباب معنویت که انسان طالب تجارت و کسب پرسود بعنوان توشه ای برای اخرت است، چه در معامله های  دنیوی، انسان برای تجارت پرسود و معاملات پر فروش  همیشه در تکاپو است.

یعنی از مال و سرمایه  های مادی که در اختیار دارد به تجارت و معامله می‌پردازد و به دنبال سود می باشد تا بتواند از این راه روزی حلال کسب کرده و به زندگی ادامه دهد، و گرنه پس از مدتی ممکن است اصل سرمایه خود را از دست بدهد و به ورشکستگی و فقر بیفتد. مسئله مهم  در سودهای مادی اینست که انسان باید  به دنبال راه‌های حلال و مشروع باشد و سودی که از سرمایه به دست می‌آوردبایستی در چهارچوب قوانین الهی بدست اید و حلال و مشروع باشد.

6 دعای مجرب برای خرید و فروش و معامله ی پرسود

1. جهت غنی شدن و توانگری

وَقُلِ الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَم يَكُن لَّهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُن لَّهُ وَلِيٌّ مِّنَ الذُّلَّ وَكَبِّرْهُ تَكْبِيرًا ﴿۱۱۱سوره اسراء

هر کس با ایمان آیه فوق را با نیت خالص وتوجه به خدا و معنی آن زیاد بخواند و بعد از آن تکبیر بگوید اگر درویش باشد مستغنی گردد. (خواص آیات قران کریم ص103)

2. آیه جهت وسعت رزق/انجام معامله

هر روز صبح بعد از نماز ٰ دستها را به طرف آسمان بلند کرده به قصد دعا این آیه را ده مرتبه بخواند:

«ربنا انزل علینا مائده من السماء تکون لنا عیدا لاولنا و آخرنا و آیه منک و ارزقنا و انت خیر الوارثین»

بارالها، ای پروردگار ما، تو بر ما از آسمان مائده‌ای فرست تا (این روز) برای ما و کسانی که پس از ما آیند روز عید مبارکی گردد و آیت و حجّتی از جانب تو برای ما باشد، و ما را روزی ده، که تو بهترین روزی دهندگانی.( مائده – 114)خواص ایات)

دعا برای رزق و روزی

3. دعای مجرب برای خرید و فروش و زیاد شدن روزی

عن ابی عبدالله علیه السلام قال: «… من هذا کله أن یکتبها و یشربها یسهل الله له الرزق و یجعل له الحظ باذن الله تعالی»

امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر کسی  سوره یوسف  را در ظرفی بنویسد و با آب آن را شسته و آن را بیاشامد. خداوند روزی را بر او آسان کند و حظّی بر او مقرر فرماید.به اذن خداوند متعال. (متن و ترجمه البرهان فی تفسیر القرآن ج7 ص183)

4. جهت زیاد شدن خیر و برکت/ دعای مجرب برای خرید و فروش و جور شدن معامله

سوره رعد رزق و روزی

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

الف، لام، میم، راء.این آیاتِ [با عظمتِ] کتابِ [الهی] است. و آنچه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده. سراسر حق و راستی است.  [چنان حقّی که هیچ باطلی در آن راه ندارد] ولی بیشتر مردم [به سبب عناد و لجاجت] ایمان نمی آورند. (۱)

خداست که آسمان ها را بدون پایه هایی که آنها را ببینید، برافراشت. آن گاه بر تخت فرمانروایی [و حکومت بر آفرینش] چیره و مسلط شد. و خورشید و ماه را رام و مسخّر ساخت، که هر کدام تا زمان معینی روانند، کار [جهان و جهانیان] را تدبیر می کند. نشانه ها [ی قدرت و حکمتش] را [در پهنه آفرینش] به روشنی بیان می کند. تا شما به دیدار [قیامت و محاسبه شدن اعمال به وسیله] پروردگارتان یقین کنید. (۲)

و اوست که زمین را گسترانید، و در آن کوه هایی استوار و نهرهایی پدید آورد. و در آن از همه محصولات و میوه ها جفت دوتایی [که نر و ماده است] قرار داد، شب را به روز می پوشاند. [تا ادامه حیات برای همه نباتات و موجودات زنده ممکن باشد]. یقیناً در این امور برای مردمی که می اندیشند نشانه هایی [بر توحید، ربوبیّت و قدرت خدا] ست. (۳)

سوره رعد ایات 1_3

هر کس این آیات را بر 4برگ زیتون با نتی خالص و توجه به خدا و معنی ان بنویسد. و دفن کند در 4 رکن خانه ، برکت و خیر در آن خانه به ظهور رسد. (خواص آیات قرآن کریم ص93 )

5. دعای مجرب برای خرید و فروش ، رونق کسب و کار و ختم به خیر شدن معامله

من کتبها و جعلها فی عضده و هو یبیع و یشتری کثر بیعه و شراؤه و یحب الناس معاملته و کثر رزقه باذن الله تعالی مادامت علیه.

سوره حجر از جمله دعای مجرب برای خرید و فروش است.  اگر فروشنده کالا  سوره حجر را بنویسد و بر بازوی خود بندد خرید و فروش او زیاد شود و مردم علاقمند می شوند که با او داد و ستد و معامله کنند. و به اذن خداوند روزی او زیاد شود مادامی که این نوشته با او باشد.

متن و ترجمه البرهان فی تفسیر القرآن ج8 ص42

دعا برای خانه دار شدن

 6. دعای مجرب برای خرید و فروش و برآورده شدن حاجت

إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ﴿۹

البته ما قرآن را بر تو نازل کردیم و ما هم آن را محققا محفوظ خواهیم داشت ( ایه 9 سوره حجر)

اگر کسی این آیه را 1000 بار با نیت خالص و توجه به خدا و معنی ان بخواند هر حاجتی داشته باشد. از خدا بخواهد بزودی روا شود. (خواص آیات قرآن کریم ص98)

جهت مطاله بیشتر بهسایت گلدون مراجعه کنید.

 

نویسنده: منامقدم

ویرایشگر: غنیه اسفندیاری راد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *