ریپورتاژ

انواع سرهمی نوزادی مجلسی و ویژگی های آن 

سرهمی نوزادی مجلسی یکی از انواع لباس های نوزادی است که در مناسبات خاص، مهمانی و مجلس تولد و عروسی استفاده می شود. تا زمانی که پدر و مادر نشده باشید قطعا نمی دانید چه لباسی برای نوزاد مناسب است. برای این منظور افرادی که قصد بچه دار شدن دارند. یا از تجربه بزرگتر های خود بهره می برند. یا از فضای مجازی و سایت های مختلف سوال خود را جستجو می کنند. یکی از رایج ترین سوال ها این است که ؛ برای نوزاد چه لباسی مناسب است؟

از طرفی امروزه هر پدر و مادری می خواهد بچه خود را با تیپی بسیار شکیل نشان دهد و به ظاهر فرزند خود بسیار اهمیت می دهد. ما به شما سرهمی نوزادی مجلسی را پیشنهاد می کنیم. سرهمی، راحت ترین لباس برای یک کودک تازه متولد شده است. گلدون شما را با انواع سرهمی و ویژگی های هر کدام آشنا کنیم.

سرهمی نوزادی چیست؟

سرهمی نوعی از لباس هست که تکه بالا تنه با قسمت پایین تنه به هم چسبیده است. این دو قسمت به وسیله زیپ و یا دکمه به هم وصل شده اند که تعویض پوشک بچه را آسان می کند. این ویژگی سرهمی باعث شده که بسیاری از پدر و مادرها به خرید این نوع لباس نوزادی روی بیاورند.

البته بعضی از انواع سرهمی زیپ و یا دکمه ندارند که باید موقع خرید آن دقت کنید. در ضمن نوعی از سرهمی نوزادی مجلسی هست که در قسمت یقه یک تای پاکتی دارد که موقع کثیف شدن لباس راحت خارج می شود. خرید حضوری سرهمی نوزادی این امکان را به شما می دهد تا از نزدیک با جنس و نوع بافت و مدل آن آشنا شوید.

مزایایی دارد از مزایای خرید سرهمی نوزادی  این است که شما با یک خرید دیگر دغدغه خرید لباس و پیراهن جداگانه را از هم ندارید.  یا معضل ست کردن لباس فرزند خود را دیگر نخواهید داشت. سرهمی نوزادی انواع مختلفی دارد که شامل ؛ شلوار پیش بندی، رامپر، لباس خواب ، جوراب دار و بدون جوراب ، آستین کوتاه و آستین بلند، پیراهن بچه پسرانه ، کلاه دار و بدون کلاه می شود

دوخت این نوع لباس به گونه ای است که فرزند شما موقع جا به جایی بدنش نمایان نمی شود. کمر و پهلوی نوزاد سرد نخواهد شد.  در ضمن به هنگام بغل گرفتن نوزاد پوشش نوزاد به هم نمی ریزد و ظاهر فرزند شما همیشه مرتب می ماند.

کاربرد لباس سرهمی نوزادی

سرهمی یکی از اصلی ترین لباس های موجود در کمد لباس نوزاد است این مدل لباس را می توانید در فصول مختلف استفاده کنید و در حالت های متفاوت مثل بازی و خواب به تن نوزاد کرد نوزادان معمولا بیشتر اوقات خواب هستند و این مدل لباس برای راحتی آنها مفید است این لباس برای سنین مختلف تولید می شود. مدل سرهمی به گونه ای است که چهره فرزند شما را جذاب و با مزه می کند

امروزه  سرهمی بسیار باب شده و طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. به دلیل راحتی این مدل لباس بهتر است چندین دست از این نوع لباس نوزادی را داشته باشید. در فصول مختلف سال متناسب با سردی و گرمی هوا جنس سرهمی هم تغییر می کند. سرهمی نوزادی مجلسی برای استفاده در مهمانی های رسمی گزینه خوبی است تا با آن استایل شکیل و زیبایی برای نوزاد خود به وجود بیاورید. والدین نوزاد به خصوص مادرها همیشه در صدد هستند تا ظاهر کودک خود را زیبا جلوه دهند. استفاده از لباس مجلسی این زیبایی را دو چندان می کند.

رنگ و طرح های سرهمی

سرهمی در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود که این امکان را مهیا کرده هر کس با هر سلیقه ای بتواند یکی از طرح ها و رنگها را انتخاب کند و از آن لذت ببرد طرح های مختلفی مثل ؛ خرگوشی ،  میلک ، خوابالو و غیره. رنگ بندی این مدل نیز شامل رنگ های جذابی همچون طوسی ، خردلی ، سرمه ای ، لیمویی است البته همیشه تک رنگ نیست و بسته به مدل آن در تک رنگ و یا ترکیب چند رنگ تولید می شود. بعضی از رنگ ها بین دختر و پسر مشترک است که با خرید این نوع رنگ ها می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و لباس را برای بچه بعدی نیز نگه دارید.

انواع سرهمی نوزادی

سرهمی در انواع مختلفی تولید می شود. هر کس طبق سلیقه و یا نیاز فرزند خود و موقعیت جغرافیایی که در آن زندگی می کند می تواند از میان انواع مختلف آن یک نوع و یا چندین مدل را انتخاب کند. در این بخش با هر کدام از آنها آشنا خواهید شد.

  • لباس خواب نوزاد

این مدل لباس خواب نوزاد یک تکه و آستین دار هست که پایین لباس قابلیت جمع شوندگی دارد. این مدل لباس برای کودکان تازه متولد شده بسیار مناسب است بدون دکمه و زیپ است که به بدن نوزاد آسیبی نمی رساند. برای تعویض پوشک نیز مشکلی را ایجاد نمی کند. موقع خرید سرهمی برای خواب نوزاد دقت داشته باشید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند پای بچه را بپوشاند و کوتاه نباشد و پای نوزاد گرم بماند.

  • رامپر

رامپر نوعی سرهمی است و یک تکه با شورت است که به صورت آستین کوتاه ، بلند و یا رکابی تولید می شود. این مدل سرهمی هم پسرانه و هم دخترانه موجود است که در مدل دخترانه آن مجلسی تر ظاهر می شود. وجود شلوارک شورتی در این مدل باعث شده برای مجالس و مهمانی های خودمانی بیشتر استفاده شود .

  • سرهمی جوراب دار

این نوع از سرهمی یک تکه سرتاسری است که آستین بلند و شلواری است و پا را هم به طور کامل می پوشاند. این مدل برای روز های سرد سال و یا در مناطق سردسیر بسیار مناسب است. البته بسته به سردی هوا جنس سرهمی جوراب دار هم تغییر می کند و بدون نیاز به پتو می تواند بدن نوزاد را گرم نگه دارد. این سرهمی هم با زیپ و هم با دکمه تولید می شود. ولی ما به شما توصیه می کنیم. مدل زیپ دار را به جای مدل دکمه دار انتخاب کنید. چرا که زیپ علاوه بر آنکه تعویض آسان تری دارد از ورود هوای سرد نیز جلوگیری می کند.

  • بدون جوراب

این مدل سرهمی نوزادی یک تکه با شلوار بلند که می تواند آستین کوتاه و یا آستین بلند باشد. در مقایسه با مدل جوراب دار آن نوزاد از راحتی بیشتری برخوردار است و خواب آرام تری خواهد داشت. توجه داشته باشید موقع خواب کف پا را نپوشاند. این کار به مغز سر آسیب می رساند. البته این حرف عمومیت ندارد و بعضی از بچه ها به این نوع پوشش عادت دارند. در موقع مسافرت مدل بدون جوراب گزینه خوبی است. در صورت نیاز می توانید جوراب به فرزند خود بپوشانید.

  • شلوار پیش بندی

شلوار پیش بندی لباسی یک تکه هست که روی لباس های دیگر پوشانده می شود و فقط قسمت جلوی سینه را می پوشاند. شلوار پیش بندی در دو مدل تولید مي شود. گاهی به صورت پاچه دار و تا مچ پا را پوشش می دهد.  نوع دیگر آن به صورت شلوارک است که قسمتی از پا را می پوشاند. متناسب با هوای سرد و گرم یکی از دو مدل را می توان استفاده کرد. البته شلوار نوزادی ویژگی هایی دارد که باید جداگانه در مورد آن صحبت کنیم.

البته انتخاب یکی از دو مدل شلوار پیش بندی بستگی به چاقی و لاغری فرزند شما هم دارد. برای بچه هایی که جثه بزرگتری دارند؛نوع شلوارک آن بهتر است.  برای بچه های لاغر اندام نوع شلواری آن قشنگ تر است. این نوع سرهمی برای نوزادان زیاد مناسب نیست. چرا که نوزاد در این سرهمی راحت نیست.  به دلیل جثه ریز نوزاد این مدل جلوه نمی کند و نوزاد در سنی قرار دارد که بایستی دائما پوشک او را تعویض کرد. داشتن سرهمی دردسر آفرین می شود. این سرهمی را با پیراهن آستین بلند و یا کوتاه به بچه هایی که راه می روند می پوشانند.

سرهمی نوزادی مجلسی

این مدل سرهمی معمولا با اکسسوری های زیبا و چشم نواز تزئین می شود. برای همین نمی توان این سرهمی را در حالت عادی به کار برد چرا که احتمال اینکه تزیینات لباس کنده شود زیاد است.  یا برای سلامتی کودک خطر داشته باشد. لباس سرهمی نوزادی مجلسی را معمولا با پارچه های ساده و با طرح های ریز تولید می کنند. بعضی از سرهمی های مجلسی موجب معذب شدن نوزاد شما می شود و موجب می شود کودک ناآرام و بهانه گیر شود . پس راحتی و آسایش فرزند خود را در اولویت قرار دهید.

جنس پارچه سرهمی نوزادی

همه لباس هایی که برای نوزاد و کودکان تولید می شود باید از جنس نخ پنبه باشد. چرا که پوست بدن کودک در نخستین سال های زندگی بسیار حساس و مستعد التهاب است. این امر برای دختران نیز حساس تر میشود، این امر به این معنی است که خیلی در خرید پراهن دخترانه بچه گانه دقت کنید، یا اگر به هر دلیلی اگر می خواهید لباسی با جنس و کیفیت نا مرغوبی خریداری کنید و به فرزند خود بپوشانید. حتما ابتدا یک لباس نخی در زیر لباس اصلی تن بچه خود کنید تا پوست بدن فرزند شما مستقیم با آن جنس بی کیفیت و مصنوعی در ارتباط نباشد.

برای روز های سرد سال از پارچه های پشمی استفاده کنید تا بتواند بدن کودک شما را گرم نگه دارد. سرهمی های بافتنی و مخمل از پر طرفدار ترین و محبوب ترین نوع سرهمی در میان خانواده هاست. توجه داشته باشید سرهمی با هر جنسی به تنهایی نمی تواند بدن فرزند شما را گرم نگه دارد. بهتر است موقع بیرون رفتن، کودک را با پتوی گرم و نرم بپوشانید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *