دعا, مهارت های زندگی

چگونه پولدار شویم؟

پولداری

امروزه پولداری می تواند آرزوی هر کسی باشد. بهتر است این را بدانیم که اولا خداوند روزی رسان است. ثانیا با تلاش و کوشش است که می توان پولدار شد. یعنی فرد بدون کار کردن نمی تواند انتظار داشته باشد که به پول زیاد دست یابد. و خداوند می فرماید از شما حرکت، از من هم برکت. به شما توصیه می کنیم برای دسترسی به دعاهای سریع الاجابه و مجرب به سایت گلدون مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: دعای رزق و روزی قوی و فوری/برای رزق و روزی زیاد چه دعایی بخوانیم؟

روش پولدار شدن

راز ثروتمند شدن در قرآن

انسان پروری قرآن بر این اساس استوار است که در صدها آیه هشدار می دهد و ترغیب می کند که خدا را باور کنید و ایمان آورید. قرآن همه یادآوری و دستورهای خود را همگام با آیات خداشناسی مطرح می کند. وقتی به طور صحیح فکر می کنیم؛ به اینجا می رسیم که تمام مشکلات ما پیامدهای نبود چنین ایمانی است.

از جمله در موضوع رزق و روزی و تلاش های غیر مجاز و پولدار شدن یک شبه و قناعت ننمودن به آنچه از راه مجاز به دست می آید؛ از آثار سستی ایمان به خداست. و گرنه چگونه است که ما مردم نسبت به تامین هزینه های خانواده خود احساس مسوولیت می کنیم و آن ها را رها نمی کنیم؛ ولی نسبت به خدا به گونه ای دیگر تصور داریم. خدای حکیم و مهربان خود به صراحت اعلام می فرماید:

  • وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا

و هیچ جنبنده ای در زمین نیست، مگر آن که روزیش با خداست.(هود :6)

  • وَخَلَقَ كُلَّ شَيْءٍ فَقَدَّرَهُ تَقْدِيرًا

او هر چیزی را خلق کرده و برای او قدر و اندازه قرار داده است .(فرقان:2)

  • اللَّهُ لَطِيفٌ بِعِبَادِهِ يَرْزُقُ مَنْ يَشَاءُ وَهُوَ الْقَوِيُّ الْعَزِيزُ

خدا نسبت به بندگان لطیف و مهربان است، هر کس را بخواهد روزی می دهد او قدرتمندی است که مغلوب نمی شود.(شوری:19)

درخواست ثروت از خداوند

آن کس که یقینش اندک و نیتش در طلب روزی ضعیف است؛ فقط آرزوی پولدار شدن دارد. باید عبرت آموزد از این که خدای حکیم او را آفرید و در سه حالت متفاوت به سه گونه او را روزی داد و حال آن که خودش اهل کسب و تلاش نبود. پس در حالت چهارم هم او را روزی  می دهد. در شکم مادر به گونه ای و در شیرخوارگی از شیر مادر  و دوران قبل از رشد از کسب و کار والدین، تا به عقل و کمال رسید و خود به کاسبی پرداخت.

وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًاوَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ ۚ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ ۚ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا

هر کس خدا ترس و پرهیزکار شود، خدا راه بیرون شدن (از عهده گناهان و بلا و حوادث سخت عالم) را بر او می‌گشاید. و از جایی که گمان نَبَرد به او روزی عطا کند. هر که بر خدا توکل کند خدا او را کفایت خواهد کرد که خدا امرش را نافذ و روان می‌سازد و بر هر چیز قدر و اندازه‌ای مقرّر داشته است (و به هیچ تدبیری سر از تقدیرش نتوان پیچید).(طلاق:1،2)

 

  • شکرگزاری برای جذب ثروت

یک وظیفه مقدس وجدانی و دینی، گرامی داشتن نعمت ها و شکر و سپاس بر آن است. شکرگزاری بر نعمت نشانه لیاقت دارنده نعمت است و لیاقت، زمینه دریافت فیض و نعمت بیشتر خواهد بود.

وَ لَقَدْ آتَيْنا لُقْمانَ الْحِكْمَةَ أَنِ اشْكُرْ لِلَّهِ وَ مَنْ يَشْكُرْ فَإِنَّما يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ وَ مَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ حَمِيدٌ

و ما به لقمان حكمت داديم، كه شكر خدا را به جاى آور و هر كس شكر كند، همانا براى خويش شكر كرده؛ و هر كس كفران كند (بداند به خدا زيان نمى‌رساند، زيرا) بى‌ترديد خداوند بى‌نياز و ستوده است.

این آیه ی نورانی به روشنی می گوید، شکر نعمت‏هاى خداوند به سود خود انسان است. «و من یشکر فانّما یشکر لنفسه». شکرگزاری وسیله ای برای جذب نعمت های بی کران حضرت حق.(لقمان ،12)

شکرگزاری

  • صدقه و افزایش روزی

سخاوتمندی یکی از نمادهای نیت نیکوست. خدا انسان سخاوتمند را دوست می دارد. به تعبیر قرآن، انفاق کردن از عوامل افزایش روزی است. انفاق کردن از رزق و روزی خدادادی است. زیرا قانون مسلم خداست که به هر کار خیر حداقل ده برابر پاداش می دهد. بر همین اساس خداوند متعال در آیات متعدد ترغیب و تشویق به انفاق از روزی ها می نماید. از جمله می فرماید:

الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ

از هدایت قرآن کسانی بهره مند می شوند که ایمان به غیب داشته و نماز را بر پا می دارند و از آنچه روزیشان نموده ایم انفاق می کنند.(بقره،3)

و نیز می فرمایند:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لَا بَيْعٌ فِيهِ وَلَا خُلَّةٌ وَلَا شَفَاعَةٌ ۗ وَالْكَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ

ای کسانی که ایمان آورده اید ،انفاق و بخشش کنید از آنچه روزیتان کرده ایم،قبل از آن که فرا رسد روزی که داد و ستد و دوستی و شفاعتی در آن نیست و کافران ستمکارانند.(بقره،254)

صدقه و افزایش روزی

  • ذکر استغفار برای ثروتمند شدن

تعلیمات آسمانی همه پیغمبران گویای آن است که گناه و لغزش موجب دوری انسان از خدا شده و ذلت های بسیاری را دامنگیر انسان می سازد. در مواردی گناه موجب محرومیت از پاره ای روزی ها می گردد. خداوند می فرماید:

وَأَنِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُمَتِّعْكُمْ مَتَاعًا حَسَنًا إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى وَيُؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ

و از پیام پیغمبران این است که طلب آمرزش کنید از پروردگارتان سپس با توبه بازگردید به سوی او،شما را تا هنگام اجل از زندگی سعادت بخش این دنیا بهره مند می سازد و به هر صاحب فضیلتی به اندازه فضیلتش عطا می کند(هود،3)

پول درآوردن در خانه با ساده ترین روش ها

وقتی در مورد پولدار شدن در خانه و کسب در آمد در منزل صحبت می شود؛ بیشتر برمی گردد به خانم ها مخصوصا آن ها که سرپرست خانه هستند. و یا به خاطر مسائلی نمی توانند بیرون از منزل کسب در آمد کنند. مانند خانمی که قبلا بیرون از منزل کار داشته است؛ و به خاطر داشتن فرزند شیرخوار مجبور است در خانه بماند. با توجه به اینکه در خرج خانه به همسرش کمک می کند؛ میخواهد با اینکه در خانه است باز هم به او کمک کند. کارهای زیادی هم در خانه می توان انجام داد و با آن کسب در آمد کرد.

پولدار شدن در خانه

  • فروختن وسایل خانه

یک خانمی تعریف می کرد بعضی وسایل خانه زیادی بودند یا از چشمش افتاده بودند با اینکه خیلی نو به نظر می آمدند. ولی انها را نمی خواست.فکری به ذهنش رسید و وسایل را در فضای مجازی برای فروش گذاشت و از آن راه کسب در آمد کرد.

  • کار بافتنی در منزل

خانمی هم می گفت در خانه یک پرده ای که تمام نخ بود و تزئیناتی در راهروی خانه آویزان بود؛ بعد از یک مدت که کارکردی نداشت؛ همه آن بافت را باز کردم. با قلاب اسکاچ بافتم و به فروش رساندم. همین کار ساده باعث شد او دیگر به بافت اسکاچ و لیف و از موارد دیگر بافندگی کسب در آمد کند.

  • کسب درآمد با غذای خانگی

احتمالا شما هم در اقوام کسی را دارید که مهارت خاصی در پخت و پز غذا دارد. به قول معروف غذایی می پزد که می خواهید انگشتانتان را هم بخورید. این افراد می توانند در منزل به خوبی با این مهارت کسب درآمد کنند. با پختن غذا و قبول کردن سفارش از همسایه و اقوام شروع کند و کم کم گسترش بدهد. در این کار می تواند از تبلیغ در فضای مجازی هم برای فروش بیشتر استفاده کند.

کار بافتنی در منزل

  • کسب درآمد با خیاطی در منزل

خانم هایی که در دوخت و دوز مهارت دارند می توانند از یک کارگاه خیاطی سفارش بگیرند. در خانه کار خود را انجام دهند؛ بعد تحویل بدهند. همچنین می توانند سفارشات مشتری اطرافیان محله و اقوام را هم در منزل انجام دهند و درآمد خوبی داشته باشند. و از همین راه به قول معروف پولدار شدن را تجربه کنند.

کسب و کار در فضای مجازی

خانم هایی که تحصیلات زیادی دارند ولی الان در منزل می باشند؛ یک کار مفید که می توانند با توجه به تحصیلات خود انجام دهند در مورد رایانه و نوشتن یا همان نویسندگی و وبلاگ نویسی است که می توانند به راحتی در فضای مجازی یاد بگیرند و از این راه کسب درآمد کنند. همچنین خانمی که در اداره ای قبلا شاغل بوده و کار یا رایانه را به خوبی وارد است. با کامپیوتر در منزل می توان خیلی از کارها را انجام داد و با آن کسب در آمد کرد. با توجه به آنچه گفتیم می توان این دسته بندی را با کار فضای مجازی داشت که عبارتند از:

  • نویسندگی
  • آموزش هر مهارتی به دیگران
  • تحقیق در مورد پروژه هایی که قبول می کنید.
  • ترجمه کردن
  • وبلاگ نویسی
  • سئو

بهترین شغل برای پولدار شدن

آیا تا به حال یک شخص پولدار را در نظر گرفته اید و به این فکر کرده اید که چگونه پولدار شده است؟ و از چه راهی و با چه شغلی به اینجا رسیده است؟ احتمالا شما هم دنبال شغل پردرآمد هستید. شغلی که خاص و پر درآمد باشد و با شرایط شما یکی باشد. یعنی هم شغل مورد علاقه شما باشد و هم در آن پول باشد و شما را به سرمایه داری برساند.

متاسفانه هیچ شغلی نیست که شما را سریع پولدار کند. یا باید در مورد آن شغل ها استعداد داشته باشید و یا علاقه باشد تا بتوانید سراغ آن شغل بروید و یا توانایی آن کار را داشته باشید. وگرنه شغل پردرآمد زیاد است. در صورتی که شرایط را بسنجید و خود را در ان موقعیت قرار دهید تا ببینید می توانید از پس آن کار بربیایید یا نه.

مثلا یک شغل پردرآمد، مکانیکی می باشد. اما باید ببینید که این کار را می پسندید و با حواشی این کار کنار می آیید؟ آن وقت است که می توانید پولدار شوید. البته یک شبه پولدار شدن یک حرف است و کسی نمی تواند سریع و بدون هیچ تلاش و دغدغه ای به پول زیاد دست پیدا کند. شاید کسی از راه خلاف به این منصب پولداری رسیده باشد اما ما می خواهیم از راه درست به سرمایه داری و پولدار شدن برسیم.

امروزه مشاغل زیادی است که شما را به پولدار شدن سوق می دهد. با توجه به پیشرفت تکنولوزی و فضای مجازی و شرایط روحی و جسمی جوانان امروزه شغل هایی در زمینه آن وجود دارد که فرد را پولدار می کند.

  • بازاریابی دیجیتال

اگر در زمینه فضای مجازی مهارت داشته باشید یا آموزش آن را ببینید. راحت می توانید به معرفی محصولات و تبلیغ آنها در فضای مجازی یعنی یک نوع بازاریابی دیجیتال که زمینه پولدار شدن را برایتان فراهم می کند؛ مشغول شوید.

  • متخصص سئو شوید

یک راه برای پولدار شدن می باشد. یعنی افرادی هستند که می خواهند در گوگل در رتبه های بالا و اول باشند تا بازدید بیشتری داشته باشند. از این راه کسب و کار خود را رونق دهند و با این کار به فروش محصولات خود و سود بیشتر برسند. که این کار را یک متخصص سئو می تواند انجام دهد و اشخاص برای رسیدن به این رتبه، به سئو کار هزینه های بالایی می دهند. پس اگر مهارت در سئو داشته باشید با دریافت پول هنگفت می توانید پولدار شدن را تجربه کنید.

  • تدریس آنلاین

در این زمینه تقاضا زیاد است که فرد می خواهد مدرس اینترنتی داشته باشد .پس شما می توانید در این زمینه، تخصص کسب کنید و مدرس مجازی و حتی در خانه معلم باشید و از این راه کسب درآمد کنید.

  • تولید محتوا

از دسته مهارتهایی است که درآمد زیادی دارد. تولید محتوای با کیفیت نیاز مخاطب را برطرف می کند. این مهارت می تواند پولدار شدن را تضمین کند. وقتی در گوگل دنبال مطلبی هستید؛ این را بدانید که افرادی هستند که با گرفتن هزینه آن به تنظیم و نگارش و منتشر کردن آن مطالب می پردازند. مهارت تولید محتوا بستر را برایتان فراهم می کند که در یک زمان می توانید با چندین سایت همکاری داشته باشید. و از این راه چند درآمد هنگفت کسب کنید.

بهترین راه پولدار شدن

راههای پولدار شدن بدون سرمایه

همچنان که قبلا هم گفتیم پولدار شدن بستگی به شغل، توانایی، علاقه و مواردی از این قبیل دارد. فرد با کمک سرمایه می تواند سریع یک کاری را شروع کند. اما جوانانی که هیچ سرمایه ای ندارند و می خواهند پولدار شوند اول باید تنبلی را کنار بگذارند و برای جستجوی کار وقت صرف کنند. برنامه ریزی درست در کارها می تواند شما را به سرمایه هنگفت برساند.

مثلا کسی که برنامه ندارد که چه موقع بیدار شود و چه موقع دنبال کار باشد؛ این فرد موفق نمی باشد. موفقیت برای افراد سحرخیز، صرفه جو، داشتن توانایی، اعتماد به نفس، آموزش دیدن، قدرت، تفکر درست، انگیزه داشتن است. آن وقت فرد با این ویژگی ها می تواند در هر شغلی موفق باشد و به پولدار شدن برسد. در دستورهای دینی داریم که از خواب زیاد بپرهیزید؛ زیرا عامل کاهش روزی است.

امام صادق (ع) فرمود: خواب صبح شوم است. شخص را از روزی محروم و رویش را زرد می سازد. زیرا خداوند متعال ارزاق را ما بین طلوع صبح تا طلوع خورشید تقسیم می کند. پس بر حذر باشید از آن خواب. (وسایل الشیعه،ج4،ص1063)

بهترین کار برای پولدار شدن در ایران

هر کاری که شروع کنیم به اندازه آن کار دستمزد می گیریم. البته تخصص و مهارت دو عامل مهم برای پولدار شدن در ایران می باشد. چون وقتی می بینیم اکثر افراد به اندازه ساعت کاری دستمزد دریافت می کنند؛ یعنی اندازه توان خود پول می گیرند. ولی کسی که تخصص دارد هر اندازه که کار کند او در قبال تخصص خود دستمزد دریافت می کند. حتی اگر یک ساعت در روز کار کند او از مهارت خود بهره می برد نه از وقتی که صرف کار خود کرده است.

فرد از ابتدا دنبال مهارت مورد علاقه خود می رود و در رسیدن به هدف و مهارت مد نظر تلاش می کند. در آخر از آن مهارت سود می برد و پولدار می شود. مانند مکانیک، معلم و مواردی از این قبیل. البته علاوه بر تلاش در مهارت اندوزی و تخصص باید قبل از آن، مهارت فکری داشت. یعنی ذهن خود را دسته بندی کرد و با برنامه ریزی به هدف رسید.

بهترین کار برای پولدار شدن

سریع ترین راه پولدار شدن

تحولات و دگرگونی های سریع که با پیشرفت تکنولوژی در جهان رخ می دهد؛ از ویژگی های جهان امروز می باشد. باید از این فرصت تغییر سریع و پیشرفت برای یادگیری و کسب درآمد تلاش کرد. و باور داشت که می شود با این زمینه سریع پولدار شد. اینکه خود ما می توانیم این امکان را ایجاد کنیم.

مثلا همان گونه که گفتیم در بستر فضای مجازی که امروزه خیلی طرفدار دارد؛ می توانیم محصول خانگی خود را در کمترین زمان و بدون هیچ وقفه ای سریع عرضه کنیم و سریع به پول و دستمزد برسیم. این یعنی ارائه بزرگ از خود با خلاقیت و همان باور من می توانم، سریع پولدارشدن مسلم می باشد.

فوت و فن پولدار شدن

چند نکته را اگر رعایت کنیم به پولدار شدن نزدیک می شویم:

  • اسراف نکنیم

منظور از اینکه اسراف نکنیم؛ یعنی به اندازه بخریم. از خرید اضافی جلوگیری کنیم. یعنی تا وقتی موردی را نیاز نداریم بهتر است به خرید نرویم. مخصوصا خانم ها که بعنوان تفریح هم، به خرید کردن علاقه دارند. مثلا در گشت و گذار ممکن است با دیدن یک چیز آن را بخرند. در صورتی که فن پولدار شدن این است که تا زمانی که نیاز به چیزی ندارید به بازار نروید. فقط در صورت لزوم و نیاز به بازار بروید. ریخت و پاش بی حساب و کتاب مال، ضایع سازی مال و دارایی، نوعی ناسپاسی و کفران نعمت است. و به طور طبیعی عامل فقر و کاهش روزی می شود.

پیغمبر ص فرمودند: هر کس در زندگی اعتدال و میانه روی ورزد،خدا روزیش می دهد،و هر کس بریزد و بپاشد ،خدا از او باز می دارد.(بحارالانوار،ج75،ص126)

  • برنامه ریزی برای پولدار شدن

وقتی حقوق و دستمزد خود را می گیرید؛ از همان اول برنامه ریزی کنید. که چگونه و کجا خرج شود و چقدر پس انداز شود. اندازه گیری در مخارج نسبت به درآمد، بر اساس ضرورت ها بنیان زندگی را محافظت می کند.(پژوهشی در اسراف،ص63)

امام علی (ع) فرمودند: میانه روی پیشه کن و اسراف را رها کن و در امروز به فکر فردایت باش.(نهج البلاغه نامه 21)

  • برنامه ریزی برای پس انداز

یعنی وقتی چیزی را می خواهیم بخریم پولمان را در نظر بگیریم. و بر اساس آن خرید کنیم. نه اینکه قرض کنیم که بخواهیم بهترین و بالاترین مدل را خریداری کنیم.

  • خرید آگاهانه

همان طور که گفتیم بدانید چه می خواهید و چقدر پول دارید و با توجه به ان آگاهانه خرج کنید.

دعای پولدار شدن واقعی

پروردگار عالم روزی رسان همه است. منتهی هر کسی را با وسیله و اسباب روزی می رساند. او فرمود: ای انسان! تو حرکت کن و من روزی می دهم. پس وظیفه ما حرکت کردن است. بقیه کارها با خداست و بس. نمیدانم در چه فکرو اندیشه ای به سر می برید. اما آنچه معلوم است این است که دوست دارید خداوند زمینه رشد و تعالی مادی را برایتان فراهم نماید. که البته او روزی رسان است. اما آن چه هست این است که شما به چه دیده ای می نگرید.

دعای ثروتمند شدن

وجود مقدس حضرت ختمی مرتبت (ص) فرمود: هر کس دوست دارد ثروتمند ترین مردم باشد، باید به آن چه در دست خداست اعتمادش بیشتر از آن چه در دست دیگران است باشد.(کلیدهای وسعت رزق و روزی،ص 15)

پس اعتماد به خدا شرط ثروتمند شدن است. تا او چه بخواهد. البته دعاهایی برای وسعت روزی وارد است که به آن اشاره می کنیم.

دعای پولدار شدن سریع

این دعا را بخوانید که برای به دست آوردن پول بسیار نافع است ان شاءالله. دعا این است:

اللَّهُمَ اقبَض لِي‏ خمسة مُحَمَّد يَأْتِ‏ مَثَلًا مِنْ فُلَانِ‏ بْنِ‏ فُلَانٍ‏ کَما قَبَضَ مُحَمَّدٌ صَلَّی اللّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ غَنائِمَ الخَیبَرِ ِ

بِحَقِ‏ يَا قَابِضُ‏ يَا بَاسِطُ بِرَزّاقِیَّتِکَ کَما قُلْتَ تبَارَکْتَ وَ تَعالَیْتَ فی کِتابِکَ وَ يَرْزُقْهُ‏ مِنْ‏ حَيْثُ‏ لا يَحْتَسِبُ‏(گوهر شبچراغ، ج 2،ص292) به جای فلان بن فلان اسم خود و پدرتان را بگویید.

دعای پولدار شدن قوی

همچنین برای وسعت رزق و پولدار شدن خواندن این آیه کریمه 11 مرتبه بعد از نماز صبح نهایت تاثیر را خواهد داشت ان شاءالله تعالی:

«وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً* وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْث لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللهِ فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالِغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْىء قَدْراً»(طلاق،3)

 

منابع

قران کریم

اختری ، عباسعلی،(1392)، عوامل افزایش و کاهش رزق و روزی،ص17

میر اشرفی،سید هادی،(1387)کلید های وسعت رزق و روزی، ص15

موسوی کاشمری،سید مهدی،(1377)پژوهشی در اسراف،ص 63

نویسنده: زهرا حمزه

ویرایشگر: اکرم پورطاهرزاده

یک نظر در “چگونه پولدار شویم؟

  1. فاطمه نصاری گفت:

    تشکراز مطالب مفید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *