خانواده

برای آشتی فوری زن و شوهر چه دعایی بخوانیم؟

برای رفع اختلاف و کدورت بین زن و شوهر در زندگی خواندن دعای آشتی فوری  و سریع الاجابه زن و شوهر  از مواردی است که تاثیر زیادی در ایجاد محبت دارد. اختلاف و کدورت زندگی را غیرقابل تحمل می کند. زندگی پر از فراز و نشیب ها، اتفاقات و حوادث تلخ و شیرین است که ما با آنها رو به رو هستیم. برای شیرین شدن و گذراندن مسیر زندگی، همراهی و همیاری زن و شوهر لازم است. زن و شوهری که اختلاف دارند باید به دنبال رفع اختلاف و زیاد شدن محبت شان باشند. با راهنمایی مشاوران و کارشناسان خانواده می توان به آشتی زن و شوهر کمک کرد.

رفع کدورت و ایجاد تفاهم بین زن و شوهر سبب می شود آنها برای رسیدن به سعادت و موفقیت در زندگی بیشتر تلاش کنند. از موثرترین راههای جلب محبت زن و شوهر، داشتن رفتاری پسندیده و دعاهای آشتی زن و شوهر در قرآن است. دعا برای آرامش خانواده و رعایت حقوق همسر و اخلاق پسندیده باعث می شود شخص در زندگی شادی و نشاط بیشتری داشته باشد.

 

دعای آشتی زن و شوهر

راهکارهای جلب محبت شوهر

برخی از راهکارهای جلب محبت همسر که باید به آن توجه شود عبارتند از:

با مطالعه كتابهاى مربوط به  آيين همسردارى و چگونگى ايجاد ارتباط با ديگران و نيز شركت در جلسه هاى آموزش خانواده، دانش و مهارت خود را در اين زمينه افزايش دهيد.

  • با همدلى، همفكرى، همكارى و مشورت با يكديگر درباره مسائل مختلف،ميان اعضاى خانواده، روابط سالم پديد آوريد.
  • هر يك از زوجين، ديگرى را نزديكترين و محرمترين فرد نسبت به خود بداند و او را نيمه تن، حامى و پشتيبان خود تلقى كند.
  • با يادگيرى مهارتهاى ارتباطى مانند گوش كردن به حرفهاى يكديگر، احترام به نظرها و عقايد همديگر  و مشورت كردن، روابط خود را بهبود ببخشيد.
  • بكوشيد، با ايجاد كانونى گرم و صميمى، تمام اعضاى خانواده- به ويژه زن و شوهر- مسئوليت رسيدن به تفاهم را پذيرا شوند.
  • هنگام اختلاف نظر يا سوء تفاهم، به جاى سرزنش يكديگر يا تفسير نادرست، به شناسايى مسئله و يافتن راه حل آن بپردازيد. و در صورت لزوم، از كمك و مشاوره افراد با تجربه و متخصص استفاده نمایید.
  • براى رسيدن به امنيت روانى و عاطفى در روابط زناشويى، داشتن صداقت، سعه صدر، انصاف و اعتماد متقابل را اصل اول قرار دهيد.
  • در صورت به وجود آمدن هر گونه سوء تفاهم و سوء برداشت، در اولین فرصت ممكن به حل و فصل آن بپردازيد.

راههای افزایش محبت زن و شوهر

همیشه و همه جا رفتارهاى مطلوب همسرتان را مورد توجه و تأييد قرار دهيد. به گونه اى كه همسرتان بفهمد براى او ارزش قائل هستيد. برای تفاهم و محبت بین زن و شوهر   به نکات زیر توجه کنید:

1. تشويق و تأييد و بيان نكات مثبت، به طور آشكار يا در جمع باشد . اما انتقاد و تذكّر نكات منفى، به طور محرمانه و در تنهايى صورت گيرد.

2. براى خصوصيات و نيازمندى هاى يكديگر، ارزش قائل شويد. در روابط كلامى، عاطفى، اقدامها و تصميمگيرى ها، به افكار و خواسته هاى همسرتان توجه كنيد.

3.درشتى همسرتان را با خشونت پاسخ ندهيد. خشونت را با سكوت پاسخ گوييد . در موقعيتى مناسب، درباره مسئله مورد نظر، بحث و گفت وگو كنيد.

4. در سراسر زندگى- به خصوص در روابط بين خود و همسرتان- به جاى هر گونه پيش داورى يا مشاهده اشكالات و ضعفها، نقاط مثبت و قوت را ببينيد. به عبارت ديگر، به جاى توجه به نيمه خالى ليوان، به نيمه پر آن توجه كنيد.

5. در برنامه ريزى براى فعاليتهاى اجتماعى، اوقات فراغت، ديد و بازديدهاى خانوادگى و نظاير آن، با يكديگر مشورت كنيد و از يك جانبه نگرى بپرهيزيد.

6. اگر رفتار خاصى براى شما مبهم است، ساده ترين راه اين است كه از همسرتان علت آن رفتار را بپرسيد و با روش مسالمت آميز، صميمانه و خوش بينانه موضوع را روشن كنيد.

 

صلوات برای آشتی زن و شوهر

 

ارتباط کلامی با همسر

در هر فرصت، با همسر و اعضاى خانواده، ارتباط كلامى و عاطفى برقرار كنيد. زنان از صحبت كردن با همسرشان بيشتر لذت مى برند. بنابراين مردان بايد فعّالانه به سخنان آنان گوش كنند و واكنش مناسب نشان دهند. اگر هر يك از زوجين در شرايط خاصى، نمى تواند به سخنان همسرش گوش كند. بايد صادقانه و صميمانه اين موضوع را به وى انتقال دهد و تقاضا كند صحبت كردن درباره آن موضوع را به فرصتى ديگر واگذارد.

  • گاهى در فضايى محرمانه، محبت آميز و صميمانه به ارزيابى رفتار و روابط يكديگر بپردازيد و از يكديگر بپرسيد، چه بايد كرد تا روابط تان بهتر و با نشاط تر شود.
  •  هميشه، در رويارويى با مسائل و مشكلات خانوادگى، خود را در وضعيت طرف مقابل قرار دهيد. با قبول مسئوليت خود و شناخت انتظارات متقابل، به حل و فصل اختلافات روى آوريد.
  • در روز يا در هفته، زمان مشخصى را براى گفت و گو درباره مسائل و مشكلات و به اصطلاح درد دل كردن با همسرتان، اختصاص دهيد.
  • از داشتن نگرشهاى آرمان گرايانه و شاعرانه، انتظارات غير واقع بينانه در ازدواج و روابط زناشويى اجتناب كنيد.

 

سوء ظن به همسر

ارتباط زوجين، بايد از هر گونه سوء ظن و حدس نادرست و غير واقع بينانه دور باشد. اگر موضوع و مسئله اى ذهن يكى از زوجين را به خود مشغول كرد، بايد آن را با صراحت و صادقانه مطرح كند و درستى و نادرستى اش را با همسرش، مورد بررسى قرار دهد.

  • هر يك از زن و شوهر باید با  روانشناسى همسرش آشنا شود. تا بداند او به چه امورى بها مى دهد و نظام ارزشى اش چگونه است. براى مثال معمولًا زن به  كسب امنيت عاطفى و مورد حمايت واقع شدن اهميت مى دهد.شخصیت مرد دوست دارد مستقل و خود مختار باشد و آزادى عمل را داراى ارزش مى داند.
  • زن و شوهر از مسخره كردن و سخنان طعنه آميز و دو پهلو باید جداً پرهيز كنند.
  • از رفتارهايى نظير متلك، تحقير، سرزنش و به رخ كشيدن يكديگر – كه موجب افزايش مقاومتهاى روانى در طرف مقابل است- بايد بپرهيزند.

 

دعای قرآنی برای آشتی زن و شوهر

خداوند دعای انسان ها را می شنود. بهترین دعای آشتی زن و شوهر،  دعای قرآنی برای ایجاد محبت بین زن و شوهر است.

گاهی ممکن است افراد مراحلی را برای حل اختلاف خود پشت سر گذاشته ولی به نتیجه مناسبی نرسیده باشند. گاهی انسان  برای حل اختلاف و مشکل از دست زمینیان خسته می شود. در این زمان به دنبال راهی است که خالصانه از  خداوند حل مشکل شان را بخواهد. پیدا کردن دعا برای رفع مشکل در زندگی بسیار مهم است. بزرگان دین با توجه به آثار سوره های قران، برای آشتی زن و شوهر به خواندن برخی آیات قرآن سفارش کرده اند. برخی از آیات و سورهای قرآن بعنوان دعای قرآنی آشتی بین زن و شوهر عبارتند از:

  • آیه قرانی برای آشتی زن و شوهر

برای ایجاد محبت آیه الکرسی را هفت روز هنگام طلوع فجر قبل از این که با کسی سخن بگوید. رو به قبله ۲۱بار بخواند و در میان آن جلب محبت آن فرد را بخواهد،مورد احترام واقع شود.

1.آیه ۳۹و۴۰سوره نجم

خواندن آیات39 و40 سوره نجم سبب آشتی و محبت می شود.

ایت الله بهجت هم به زن و شوهر ها توصیه  می کردنند که سوره های معوذتین(ناس و فلق) و  چهار قل و حرز امام جواد را بخوانند.

2.آیات سوره آل عمران برای ایجاد محبت

زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَالْبَنِينَ وَالْقَنَاطِيرِ الْمُقَنطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَالْفِضَّةِ وَالْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَالْأَنْعَامِ وَالْحَرْثِ ذَلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَاللَّهُ عِندَهُ حُسْنُ الْمَآبِ

ﻋﻠﺎﻗﮥ ﺷﺪﻳﺪ ﺑﻪ ﺑﺮﺧﻲ ﭼﻴﺰﻫﺎ، ﺩﺭ ﭼﺸﻢ ﻣﺮﺩم، ﺭﻧﮓ‌ﻭﻟﻌﺎﺏ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﺯﻧﺎﻥ ﺯﻳﺒﺎﺭﻭ، ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺯﻳﺎﺩ، ﭘﺲ‌ﺍﻧﺪﺍﺯ ﺑﻲ‌ﺭﻭﻳﮥ ﻃﻠﺎ ﻭ ﻧﻘﺮﻩ، ﻭﺳﺎﻳﻞ ﻧﻘﻠﻴﮥ ﮔﺮﺍﻥ‌ﻗﻴﻤﺖ، ﮔﻠّﻪ‌ﻫﺎی ﺩﺍم ﻭ ﻣﺰﺍﺭﻉ ﻭﺳﻴﻊ ﺍﻳﻦ‌ﻫﺎ ﺧﻮﺷﻲ‌ﻫﺎی ﻧﺎﭼﻴﺰ ﻭ ﺯﻭﺩﮔﺬﺭِ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺩﻧﻴﺎﺳﺖ.ﺩﺭﺣﺎﻟﻲ‌ﻛﻪ ﻋﺎﻗﺒﺖ‌ﺑﻪ‌ﺧﻴﺮی ﻓﻘﻂ ﺩﺳﺖ ﺧﺪﺍﺳﺖ. (١٤) را بر نمک بخواند. دوستی زیادی در دل او بهم رساند و به زودی حاضر می شود . (تحفه رضوی ۱۰۱)

 

ذکرودود برای آشتی زن و شوهر

برای آشتی زن و شوهر چه سوره ای بخوانیم

امام صادق (علیه السلام) روایت فرمودند که سوره مبارکه ” نساء” را به نیت موافقت زن و شوهر بخوانند، موافقت ایشان به اذن خداوند حاصل می شود. همچنین آن حضرت فرمودندکه سوره جمعه را پنج بار به جهت موافقت زن و شوهر بخواند د<strong&gt;عای قوی برای آشتی زن و شوهر است.

برای ایجاد الفت بین زن و شوهر آیات ۱و۲ سوره دهر را با گلاب و مشک زعفران بنویسد و بشوید به کسی بدهد .که میان او و زنش الفتی نباشد و بگوید . (کذلک إبتلی لفلان بمحَبَّته فلان ) الفت و محبت بین زن و شوهر به  درجه کمال می‌رسد و میان ایشان هرگز طلاق واقع نمی شود.

اگر شخص آیه ۳۱ سوره رعد را بر خرما بخواند و به همسر بدهد از عشق بی قرار گردد.

آیات ۸۷تا۸۹سوره مزمل را ۲۱مرتبه قرائت کرده و سپس ۶۹صلوات را هدیه به چهارده معصوم کند.

هرکس سوره تحریم را بیست و یک مرتبه بخواند به نیت زن بی حیا و یا نااهل آرام می گردد.سه مرتبه سوره مبارکه مزمل را به شربتی بخوانند و به زن و شوهر ناسازگاری بدهند بین آنها محبت ایجاد می شود.

 

  • ذکر الودود برای محبت

امام رضا علیه السلام بیان فرمودند که برای الفت میان زوج ها اسم مبارک “الودود” را هزار و یک بار بر مویز یا بر غذای زن و مرد بخواند تا هر دوی آنها از آن بخورند میان ایشان الفت پیدا می شود.

 

دعای سریع الاجابه برای آشتی زن و شوهر

دعا برای رفع مشکل موثر است. صلوات از بهترین ذکرها و دعاهای است که به خواندن آن سفارش شده است. ذکر صلوات  برای آشتی هم بسیار مناسب است.

برای آشتی زن و شوهر میتواند چله هم بگیرد چله های سوره یاسین و  زیارت عاشورا نیز مجرب است. نماز و دعاهای که در کتاب مفاتیح الجنان برای حاجت ذکر کرده است برای آشتی زن و شوهر مناسب است.

برای دعای آشتی زن و شوهر از راه دور  و  رفع کدورت آنها می توان همین دعا ها را نیت کرد و خواند. تا به فرد مورد نظر برسد. دعای صوتی محبت زن و شوهر  خوب است اما اثر خواندن دعا بیشتر است. برای همین بهتر است  دعاها را خودمان به صورت زنده و با توجه بخوانیم.

یادمان باشد از طلسم برای آشتی زن و شوهر استفاده نکنیم که اثرات سوء و بدی برای زندگی ما دارد و خطر ناک هست. بسیاری از افراد که طلسم وکارهایی اینچنین را انجام می دهند از کارهای حرام استفاده می کنند و هزینه های زیادی نیز برای شخص دارد.از طرفی تا خداوند نخواهد هیچ چیز اثر نمی گذارد پس هیچ وقت سراغ  برای آشتی زن و شوهر، سر کتاب و طلسم و … نرویم.

در این مقاله دعاهای قوی و سریع الاجابه آشتی زن و شوهر که مستند و قابل اعتماد است را برای شما بیان کردیم. امید است با خواندن این دعاها زن و شوهر محبت بیشتری و روابط خوبی در زندگی داشته باشند. برای داشتن روابط بهتر و خانواده موفق مطالعه مقالات سایت گلدون به شما کمک خواهد کرد.

دعای آرامش قلب و ذهن

 

نویسنده:فاطمه آشتیانی

ویرایشگر:نرگس القاصی

7 نظر در “برای آشتی فوری زن و شوهر چه دعایی بخوانیم؟

  1. مائده گفت:

    سلام
    راهکاری رو که برای ایجاد الفت بین همسران بیان کردین رو میشه بین دو همسایه هم خوند ؟؟

    1. خانم غروی گفت:

      خیر برای ایجاد الفت بین زن و شوهر است.

  2. میعاد گفت:

    سلام.
    واقعا این راهکارها موثر هست؟
    جادو محسوب نمیشه؟

    1. خانم اسفندیاری گفت:

      سلام؛
      برای موثر واقع شدن: میتوانید از تجربه ی کسانی که به حاجت خود رسیدند استفاده کنید.
      برای جادو: جادو کمک خواستن از نیروی ماوراءالطبیعه جدا از مذهب و اعتقاد و علم است. اما این دعاها از معصومین(ع) به ما رسیده و برخی نیز آیات قرآن کریم است که جزء اعتقادات ما و مورد تایید خداوند است.

  3. آسمان گفت:

    با سلام این اذکار میزان داره؟! یعنی باید تعداد خاصی گفته بشه؟ آیا باید هردو باهم بخونن با یکی هم بخونه کافیه؟!

    1. خانم غروی گفت:

      سلام علیکم تفاوتی ندارد هر تعداد که بخوانید کفایت میکند.

  4. عباس گفت:

    سلام کلیپ مربوط به چه برنامه ای هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *