دعا

توسل به حضرت ام البنین برای خانه دار شدن

توسل به ام البنین (س) برای صاحب خانه شدن به این خاطر است که آن حضرت از مؤسسان مجالس عزاداری و سوگواری شهدای کربلاست. به همین خاطر در نزد مسلمانان جایگاه ویژه ای داشتند. این حضرت وقتی اخبار ناگوار کربلا را شنید تا پایان عمر شریف خود، هر روز به همراه فرزند قمربنی‌هاشم، عبیدالله به قبرستان بقیع مشرف می شدند و عزاداری می‌کردند. تا حدی که حتی بدذات‌ترین افراد نیز منقلب می‌شدند و گریه سر می‌دادند.

به همین دلیل این بانو در میان شیعیان جایگاه والایی داشته است. افراد برای برآورده شدن حوائج مهم خود از جمله آنها، خانه دار شدن  و افزایش توان، تحمل مصائب، به چه کسی تمسک می جویند؟ نحوه ی دست به دامان شدن به آن حضرت به شیوه های مختلف اعم از؛ ختم چله صلوات، نذر آش، قربانی کردن در روز وفات آن بانوی بزرگوار، نذر خرما و قرائت 100سوره حمد یا ذکر نام یا ام البنین سلام الله علیها دخیلم و امثال این موارد است.

توسل به حضرت ام البنین

توسل به ام البنین (س) برای خانه دار شدن

حضرت ام البنین مادر حضرت عباس، که چهار فرزند خود را در واقعه کربلا از دست داد، نزد خداوند جایگاه ویژه‌ای دارد. و بسیاری از بزرگان شیعه توسل به حضرت ام البنین برای حاجات مهم را توصیه کرده اند و مجرب دانسته‌اند.

ختم سوره یاسین؛ به این صورت که فرد، از شب جمعه ما بین نماز مغرب و عشا تا هشت شب، به تعداد فرزندان حضرت ام‌البنین و حضرت زهرا سلام الله علیهم، به تلاوت سوره یس اهتمام ورزد. به این نحو که از شب جمعه آغاز کند و اولین شب، به نیابت از حضرت عباس سوره یاسین را بخواند و به روح مطهر حضرت ام ‎البنین هدیه کند و ما بین نماز مغرب و عشاء، زیارت حضرت ام‌البنین را خوانده و سپس به تعداد ۱۳۵ صلوات هدیه به روح حضرت ام‌البنین (ذکر مخصوص تسبیح ام البنین) کند.

در شب دوم که شب شنبه می‌شود؛ به نیابت از عبدالله  فرزند دیگر حضرت ام‌البنین، شب سوم به نیابت از عثمان فرزند سوم، شب چهارم به نیابت از جعفر فرزند چهارم، شب پنجم به نیابت از حضرت زینب، شب ششم حضرت ام کلثوم، شب هفتم به نیابت از امام حسن(ع) و شب هشتم که مجددا شب جمعه می‌شود؛ به نیابت از امام حسین(ع) اعمال را تکرار کند. سپس با ذکر مصائب حضرت ابا عبدالله به حضرت ام‌البنین متوسل شده و از ایشان طلب حاجت کند که ان شاءالله برآورده می‌گردد.

ختم صلوات ام البنین س 

ختم صلوات؛ به این طریق است که روز چهارشنبه شروع می شود تا چهل روز، هر روز پس از نماز صبح به تعداد 135 مرتبه صلوات بفرستید و به روح حضرت ام البنین سلام الله علیها هدیه کنید.

در كتاب مجموعه علامه  جعفری، ختمی مجرب ذکر شده است؛ به این طریق که از روز اول ماه شروع کرده و  بعد از نماز صبح و يا پس از نماز عشاء، روز اول به نيت حضرت پیامبر(ص)، روز دوم به نيت حضرت اميرالمومنين (ع)، و همین‌ طور تا روز چهاردهم به نیت امام زمان(عج)، هر روز هزار مرتبه صلوات با ذكر «و عجل‎ فرجهم» قرائت شود.

ضمنا روز پانزدهم به نيت حضرت ابوالفضل (ع)، و روز شانزدهم به نيت حضرت ام ‎البنين (ع) و روز هفدهم نيز به نيت حضرت زينب كبرى (س) هر روز هزار بار صلوات فرستاده شود. در روز آخر پس از اتمام صلوات، دعاى توسل را بخوانید.

روضه خوانی حضرت ام البنین

توسل به حضرت ام البنین س

  ختم قرآن هدیه به ام البنین س 

ختم یک دوره کامل قرآن به نیابت حضرت ام‌البنین سلام الله علیها؛ جهت رفع گرفتاری‌ها موثر خواهد بود.

  •  آیه ای برای صاحب خانه شدن

آیه ‌29‌ سوره مومنون ‌25‌ بار بعد هر نماز

«رب انزلی منرلا مبارکا و انت خیر منزلین»

این ذکر بیش از 6 دقیقه طول نمی کشد ولی ارزش بالایی دارد. زیرا کسی که بعد از مدتی مداومت به این ذکر کند، جواب می گیرد. البته نباید شک کنید که ما که بی کار هستیم و بی پول نمی توان صاحب خانه شد. باید باور داشته باشید خدا این کار را بخواهد انجام بدهد، تواناست و خدا قادر به انجام هر کاری هست.

بعد از نماز صبح هفتاد مرتبه این آیه شریـفه را تلاوت کنیــد؛

«وَ قـُل رَبّ ِ اَنــزِلـنـی مُـنـزَلاً مُبارَکاً وَ اَنـتَ خَیـرُالـمُنـزِلـیـن»

  • ذکر برای خانه دار شدن سریع

 14بار در هر نماز برو سجده و بگو یا «جوادالائمه ادرکنی»

  • نذر نان و خرما برای خانه دار شدن

 1400 تا صلوات هدیه به حضرت موسی بن جعفر رو حتما بخونید خیلی مجرب است.

6-اگر کسی دوست دارد که زودتر صاحب خانه شود، نذر کند 7سال پشت سر هم روز وفات امام رضا علیه السلام؛ آش بپزد.

این آش به آش مستاجر معروف است. کسی که  این آش را در روز مقرر بپزد نتیجه می گیرد. حتما نباید یک دیگ بزرگ باشد اندازه ی7 کاسه آش باید بیرون بدهد، کفایت می کند.

 

ذکر نام ام البنین ع در حوائج

توسل به اسم حضرت ام البنین س

دعای تضمینی برای خانه دار شدن

  • در کل برای خانه دار شدن توسل به جواد الائمه مهمترین توسل است.

یک سوره یس و سه مرتبه توحید(میدانید که هر مرتبه توحید را خوندن یک سوم قرآن دانستند) و یک دور تسبیح صلوات به نیت قربتا الی ا… تقدیم به جواد الائمه

  • دو رکعت نماز حاجت و توسل به امام جواد (علیه السلام )؛ می خوانیم در رکعت اول سوره حمد و سوره قدر و در رکعت دوم سوره حمد و سوره کوثر، بعد در قنوت سه مرتبه آیه؛ «امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء» را می خوانیم بعد از اینکه سلام نماز را خواندیم به سجده می رویم و با تضرع 9 مرتبه می گوییم (یا جواد الائمه ادرکنی)
  • دعای مقاتل ابن سلیمان یکی دیگر از دعاهایی که برای خانه دار شدن توصیه شده است. اول؛ باید نیت کنی 100 بار بخونی،100 بار پشت سر هم بدون اینکه حرفی بزنی.
  • چهارشنبه ی آخر صفر قبل از غروب آفتاب زیر اسمان بخوانید؛ اول نمازحاجت و بعد

سوره های:

1-الم نشرح

2-والتین

3-.اذاجاء

4-قل هوالله

5-ناس

6-فلق

(هرکدام به ترتیب 6 مرتیه)

و قبل از طلوع آفتاب پنجشنبه ی اخر صفر همین اعمال را (نماز حاجت و سوره ها) هرکدام به ترتیب 7 مرتیه تا سال آینده صاحب خانه می شوید ان شاءالله.

چهارشنبه اخر ماه صفر برای خانه دار شدن

روایت شده است: هر کس در روز چهارشنبه آخر ماه صفر سوره الم نشراح انشراح و «والتین  و اذاجاء نصر الله» و «قل هو الله احد» معوذتین(فلق و ناس ) و فاتحه الکتاب هر یک را ۷ مرتبه بخواند. حق تعالی او را غنی گرداند و از مقربان درگاه او شود.

توسل به حضرت علی اصغر برای خانه دار شدن

به حضرت علی اصغر توسل کنید. آیه”شهدا…”

(سوره آل عمران 18) را هر شب 300 بار تلاوت کنید.

 

نویسنده: زهرا عشقی

ویرایشگر: اکرم پورطاهرزاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *