دعا

مجربترین ذکر برای شفای بیمار؛ذکر و ادعیه

مجربترین ذکر برای شفای بیمار

 

مجربترین ذکر برای شفای بیمار، خواندن اذکار و آیات قرانی است. که می تواند بر آرامش روان و روح انسان اثرگذار باشد. همچنین تکرار کردن ذکرهای معنوی مفید است. چون با مرور این اذکار و دعاها می توانیم تمرکز کنیم و بر مشکلات پیروز شویم. البته این بدین معنا نیست که برای رفع مشکلات قدمی برنداریم و کاری انجام ندهیم، و فقط دعا کنیم و ذکر بگوییم.  همان طور که می دانید قرائت قرآن موجب رفع دلشوره و کسب آرامش می‌شود. قرائت سوره‌هایی همچون احقاف در هر جمعه، استمرار بر خواندن سوره‌های ق، عصر و هم چنین خواندن ذکر آیت الکرسی نیز درحفظ آرامش بی تاثیر نیست. علاوه بر اینها، خواندن دعا و ذکرها بر ایجاد آرامش و شفای مریض نیز موثر است. برای آشنایی بیشتر با دعاها به سایت گلدون مراجعه کنید.

ذکر مجرب برای رفع ترس و اضطراب

درمان بیماری ها و شفای مریض با ذکر دعا و مناجات راحت تر است. حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ دعای سریع الاجابه برای شفای بیمار سخت و مجرب ترین نذر برای شفای مریض است. آیه 173 سوره آل عمران

“الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ”

که چون مردم (منافق) به آنها گفتند: لشکری بسیار بر علیه شما مؤمنان وجود دارد، از آنان در اندیشه و بر حذر باشید. (این تبلیغات) بر ایمانشان بیفزود و گفتند: تنها خدا ما را کفایت کند و او نیکو وکیل و کارسازی است. این آیه برای زمان هایی که احساس ترس و اضطراب زیاد داریم می تواند اثرگذار باشد.

 

معجزه شفای بیمار

خدا ما را کافى است

از امام محمدباقر علیه السلام روایت شده است. که هنگامى که پیامبر صلی الله علیه وآله، حضرت على علیه السلام و جناب عمار را به سوى اهل مکه روانه کرد.  مردم به پیامبر صلی الله علیه وآله گفتند: چرا این جوانان را به طرف آن‌ها می‌فرستند و مردم هم این دو نفر را از اهل مکه مى ترساندند. و به آن‌ها مى گفتند که امر مهمى به آن‌ها وا گذار شده است. امام على علیه السلام مى فرمود: “حسبنا اللَّه و نعم الوکیل”؛ خدا ما را کافى است و بهترین وکیل از براى ما خواهد بود». این ذکر و دعای معجزه گر برای شفای مریض است.

ذکرمعروف یونسیه، مجرب ترین ذکر برای شفای بیمار

«لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَک إِنِّی کنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ»

«معبودی جز تو نیست، منزّهی تو، راستی که من از ستمکاران بودم . آیه 87 سوره انبیاء به ذکر یونسیه معروف است و برای مواقع ناراحتی و دل گرفتگی خیلی کاربرد دارد. دعای سریع الاجابه برای شفای مریض است. از پیامبر صلی الله علیه وآله نقل است که این دعا، اسم اعظم خداوند است که اگر خدا  را به آن بخوانید، اجابت می‌کند. بزرگان اخلاق و عرفان نیز درباره مداومت برتکرار این ذکر سریع الاجابه به ویژه در حال سجده تأکید دارند.دعای معجزه گر یونسیه برای نجات از غم و اندوه و برآوردن حاجات اثرگذار است.قسم دادن خدا برای شفای مریض  موثر بوده، ذکرمعروف یونسیه است. از سید علی قاضی طباطبایی عالم و عارف شیعه، توصیه می کند که چهارصد بار ذکر یونسیه  را بگویید. سید عبدالکریم رضوی کشمیری نیزمی گوید که بهترین کار برای سالک، سجده است که ذکر یونسیه در آن باشد. وی بعد از هر نماز، چهل بار ذکر یونسیه در سجده به مدت یک اربعین (چهل روز) را برای قضای حوائج توصیه می‌کردند.

“ماشالله لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم

برای زمان هایی که طالب زیبایی در دنیا هستید و همینطور می خواهید از چشم زخم نیز در امان باشید. این ذکر را زیاد تکرار کنید، که مجربترین ذکر برای شفای بیمار است.

ذکر برای شفای بیمار

آیه برای خنثی کردن مکر دشمنان

آیه 41 سوره غافر “أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ” ‏: ‏«فَسَتَذْکُرُونَ مَا أَقُولُ لَکُمْ وَأُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ»

ترجمه آیه:  «به زودی آنچه من به شما می‌گویم به خاطر خواهید آورد (و به صدق گفتار من پی خواهید برد). من کار و بار خود را به خدا وا می‌گذارم، چون می دانم خداوند بندگان را می‌بیند. (و پندار و گفتار و کردارشان را می‌پاید). این آیه برای زمان هایی که می خواهید خداوند مکر و حیله دیگران را در حق شما خنثی سازد، موثر است.

امام صادق علیه السلام می فرمایند: در شگفتم از کسی که با مکر و نیرنگ روبرو  است، چگونه به این سخن خداوند «و اُفوِّضُ أمری إلَی الله إنّ الله بصیرٌبالعباد» پناه نمی‏ جوید؟! زیرا از خدای بزرگ شنیده‏ ام که در پی آن می ‏فرماید: «پس خداوند او را از بدی‏ های نیرنگشان نگاه داشت». پس برای کسی که اندوهگین است و همینطور مال و منالی دارد که می خواهد از چشم زخم در امان بماند می تواند به این آیه پناه ببرد. خداوند در سوره انبیا آیه 88 نیز می فرمایند که «پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر شفای بیمار از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می‌بخشیم.»

 ذکر صلوات، ختم مجرب برای شفای بیمار لاعلاج 

ذکر صلوات  یعنی ( اللهم صلّ علی محمّد وال محمّد و عجّل فرجهم ) را زیاد بگویید. دعای سریع الاجابه برای شفای بیمار سخت است. در منزلی که ذکر صلوات زیاد شود، آرامش در آن خانه زیاد است. آیت الله فاطمی نیا می گویند که در منازلتان و به همراه اعضای خانواده زیاد صلوات بفرستید. هر زمان که بیکار می شوید صلوات بفرستید که دفع غم و اندوه می شود، درست است که هر زندگی مشکلات دارد. اما با ذکر صلوات خیلی راه ها هموار می شود. ذکر شفای بیمار ایت الله بهجت هم مفید است. همچنین معجزه شفای بیمار و روا شدن حاجات وجود دارند.

منبع :دعا سایت

نویسنده : زهرا عشقی

ویرایشگر:فاطمه پارساییان ، بتول منصوریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *