دسته‌بندی نشده, معارف دینی

رویت هلال ماه_ عید فطر 1401

رویت هلال ماه رمضان و عید فطر

ماجرای تفاوت رویت هلال ماه در عربستان و ایران

 

🔹سید محسن قاضی‌ میرسعید، رکورد دار استهلال در دنیا، در مورد رویت هلال ماه میگوید: در ایران حدود ۱۵۰ گروه رصدی ورزیده برای استهلال به نقاط صعب‌العبور می‌روند، اما در عربستان فقط ۷ گروه برای رصد می‌روند. در مقاله ماه رمضان کی تمام می شود، مطالب جالبی پیدا خواهید کرد.

 

🔹در عربستان برای اثبات رویت هلال ماه، دو شاهد عادل کافی است. آنجا اعلام می‌کنند که مردم بروند برای رویت و هر دو نفری که به متصدی محل‌شان بگویند ماه را دیده‌اند و او هم این مسأله را گزارش کند، از نظر عربستان مورد پذیرش است!

رویت هلال ماه رمضان و عید فطر

 

اشتباه رویت هلال ماه در عربستان

 

🔸سال ۷۳ یا ۷۴ در عربستان درست زمانی که داشتند نماز عید فطر می‌خواندند، کسوف شده بود! اصلا نمازعید فطر به نماز آیات برگشت داده شد . ۲ سال پیش هم پس از اینکه در عربستان اعلام شد که هلال ماه رؤیت شده، مقارنه شد! یعنی ماه هنوز در چرخش به دور زمین، به شرق خورشید نرسیده بود تا ماه جدیدی شکل بگیرد.

 

🔹چون عربستان برای کشورهای عربی ام‌القرا است، وقتی عید فطر اعلام کند، باقی کشورها نیز به تبعیت از آن، عید اعلام می‌کنند. برای همین، اعلام خطای آن‌ها نمی‌تواند برای ما باشد.

 

رویت هلال ماه در شب عید فطر

 

حرف حساب

 

🔹اونایی که میگن چرا ایران برای اعلام عید فطر سعودی‌ها رو آدم حساب نمیکنه، بدونند سال ۹۸ رژیم آل سعود مجبور شد رسما اعلام کنه که به اشتباه هلال ماه رو دیدیم و کفاره میلیون ها شهروند سعودی را پرداخت کرد.

🔹امارات، کویت، قطر، بحرین و ترکیه بدون فکر کردن حرف سعودیا رو گوش داده بودند. هر کشوری باید خودش رویت هلال ماه رو داشته باشه!

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

توصیه ها و پندهای علما در آخر ماه رمضان

 

علامه حسن زاده:

با تمام شدن ماه رمضان همه حسرت می خورند، تعدادی برای اینکه روزه نگرفتند و تعدادی برای اینکه بیشتر اعمال صالح انجام ندادند.

 

‌  آیت الله فاطمی نیا

تا فرصت تمام نشده از باقیمانده این ماه مبارک استفاده کنید.

*قرآن بخوانید، سوره توحید* را که همه حفظ هستند مدام بخوانید که هر آیه یک ختم قرآن است.

 

‌ ‌از اولياء الهی، سينه به سينه يك يادگاری دارم كه عمل به آن بركات فراوانی دارد؛ ماه مبارك رمضان، اين ضيافت الهی را با يك زيارت #جامعه_كبيره به آخر برسانيد.

⚜در اثر اين عمل، اين ضيافت چنان رنگين خواهد شد كه آثارش از عقول ما خارج است. و روزی به كار خواهد آمد كه آن روز هيچ چيز ديگری به كار نخواهد آمد.

 

✍️ زینب زادیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *