اهل بيت عليهم السلام

جهان پس از ظهور امام مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف

شناخت جهان پس از ظهور مهدی برای هیچ کسی ممکن نیست مگر آن کس که آن را ببیند. شب جمعه که امام مهدی به سجده می رود و امن یجب المضطر می خواند. صبح جمعه جبرئیل نازل می شود و اذن ظهور می دهد. اولین کسی که با امام مهدی بیعت می کند جبرئیل است. سپس بقیه فرشتگان و بعد 313 مرد جنگی که سال ها انتظار ظهور را می کشیدند. بیعت تاریخی خود را انجام می دهند. اما امام هنوز قیام نکرده اند.  امام صبر می کند تا دسته دوم یاران که 10،000 نفر هستند به او ملحق شوند. سپس قیام آغاز می شود. جنگ به راه می افتد. امام مهدی 7 ماه بیشتر جنگ نمی کند. با حاکمان کفر می جنگد اما با مردم بلاد کفر کاری ندارد و حتی با آنان مهربان است. جنگ امام، جنگ خونی نیست.

امام مهربان نترین امام روی زمین هسند. مهربانی در همه قلب ها و خانه ها نفوذ می کند. مردم دست در جیب هم می کنند. زمین شکافته می شود و لشکر سفیانی در زمین فرو می رود. همه حکومت ها جمع می شوند. امام حاکم همه زمین است . مسجد سهله خانه امام زمان و مسجد کونه محل حکومت ایشان. در این دوران شیطان کشته می شود. ( در تفسیر آیه الی الوقت المعلوم)

عدالت در همه جهان گسترش پیدا می کند. و مردم در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … از این عدالت بهره می برند.

در دوران پس از ظهور امام مهدی به علت رشد چشمگیر علم و دانش بشری و از بین رفتن بسیاری از عوامل مرگ زودرس مانند جنگ و بیماری ها، انسان ها عمر طولانی داشته باشند. ولی سر انجام همه می میرند.

برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

ظهور مهدی

نمونه هایی از شکوفایی و پیشرفت در جامعه پس از ظهور مهدی

1. اجرای مقررات و دستور های زیبا  و انسان ساز اسلام با  عمل به کتاب خدا و احیای سنت پیامبر و از بین بردن بدعت ها

امام علی علیه السلام فرمود: «آنچه از کتاب و سنت مرده است، زنده می کند». (نهج البلاغه، خطبه 138)

2. شکوفایی علم و دانش در عصر ظهور مهدی

امام صادق علیه السلام می فرماید: «دانش، بیست و هفت حرف است و همه آن چه پیامبران آورده اند. تنها دو حرف از آن است و مردم تا کنون جز با آن دو حرف با حرف های دیگر آشنایی ندارند. هنگامی که قائم عجل اللّه تعالی فرجه الشریف قیام کند، بیست و پنج حرف دیگر را بیرون می آورد و بین مردم نشر و گسترش دهد و آن دو حرف را نیز ضمیمه کند و مجموع بیست و هفت حرف را میان مردم گسترش می دهد.» (بحار الانوار، ج52، ص336)

3. پیشرفت و گسترش امور دینی و معنوی

آموزش قرآن؛ امام علی علیه السلام فرمود: «گویا شیعیانم را می بینم که در مسجد کوفه، گرد آمده اند و با برپایی چادر هایی، مردم را به همان ترتیبی که قرآن فرود آمده بود، آموزش می دهند». (بحارالانوار، ج52، 364)

فراگیری حکمت؛ امام محمدباقر علیه السلام فرمود: «در روزگار مهدی عجل اللّه تعالی فرجه الشریف به اندازه ای به شما حکمت و فهم داده می شود که یک زن در خانه اش، بر طبق کتاب خدا و سنت پیامبر قضاوت (رفتار) می کند». (بحار الانوار، ج52، ص352.)

همچنین فرمود: «در زمان او به شما حکمت داده می شود» (بحار الانوار، ج52، ص352)

توجه به عبادت؛ امام علی علیه السلام فرمود: «مردم در روزگار مهدی عجل اللّه تعالی فرجه الشریف به عبادت و دین روی می آورند و نماز را به جماعت برگزار می کنند». (عقد الدرر، ص159)

رشد اخلاق و صفات پسندیده و از بین رفتن رذایل و صفات ناپسند؛ امام علی علیه السلام فرمود: «هنگامی که قائم ما قیام کند کینه های بندگان نسبت به هم از دلهایشان زدوده می شود». و در روایتی امام محمدباقر علیه السلام فرمود: «هنگامی که قائم ما قیام کند، دستش را بر سر بندگان می گذارد و اخلاقشان را به کمال می رساند». (بحار الانوار، ج52، ص336)

4. امنیت فراگیر در عرصه های مختلف

خداوند می فرماید: «و لیبدلنهم من بعد خوفهم امناً؛ ترس شان را به امنیت و آرامش مبدل می کند». (نور؛ آیه 55)

امام صادق درباره آیه «سیروا فیها لیالی و ایاماً آمنین» (سبأ، آیه 18) فرمود: «همراهی با قائم ما اهل بیت است». (بحار الانوار، ج 52، ص313، ح8)

5. اقتصاد شکوفا و سالم در عصر ظهور مهدی

امام جعفر صادق علیه السلام فرمود: «در دولت مهدی عجل اللّه تعالی فرجه الشریف ربا از بین می رود». (منتخب الاثر، ص474) و در مورد عمران و آبادی، امام باقر علیه السلام فرمود: «در زمان حکومت مهدی عجل اللّه تعالی فرجه الشریف در روی زمین، ویرانه ای باقی نمی ماند، مگر آنکه آباد می گردد». (منتخب الاثر؛ ص606.)

محصولات کشاورزی فراوان می شود.

پیامبر صلی اللّه علیه وآله وسلم فرمود: «رودخانه ها، پر از آب می شود. و چشمه ها به جوشش در می آیند و لبریز می شوند. و زمین چند برابر محصول می دهد». (بحار الانوار، 52/304) و دام و گوسفند فراوان می گردد. (بحار الانوار، 51/81)

6. سلامتی جسم و روان

امام محمدباقر علیه السلام فرمود: «هر کس قائم را درک کند، اگر به بیماری دچار باشد، شفا یابد و چنانچه دچار ناتوانی باشد، توانا و نیرومند گردد». (بحار الانوار، 52/335، ح68)

 

آینده جهان از آن دین اسلام و حاکمیت دین حق است.(توبه، آیات 32و 33)

کل زمین در اختیار بندگان صالح قرار می گیرد (انبیاء/ 105) و حجت خدا و مؤمنان صالح، به خلافت و حکومت می رسند.

در این روزگار دین مورد رضایت خدا (اسلام) پا بر جا و برقرار می شود (و احکام و معارف آن در سرتاسر جهان اجرا می گردد)، امنیت و آرامش کامل برقرار می گردد و عوامل نا امنی و مظاهر ظلم و فساد از بین می رود و عبادت واقعی (و عبودیت و بندگی حقیقی) به صورت عمومی تحقق می یابد (نور، آیه 55. )

بیشتر بخوانید: موانع ظهور چیست؟ چرا امام زمان ظهور نمی کند؟

نویسنده: غنیه اسفندیاری راد

2 نظر در “جهان پس از ظهور امام مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *